کد خبر : 3212
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵

بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان

بازدید مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان
احداث دیوار حائل سنگی روستای رودبار چیره شهرستان رودبار

به گزارش پویشگران گیل:
به نل از روابط عمومی بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان گیلان، مهندس امیر مرادی مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان همراه با مهندس حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان, معاون بازسازی و مسکن روستایی, مدیر امور اجرائی و ماشین آلاتی عمرانی از پروژه های حوادثی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان بازدید نمود.
احداث دیوار حائل سنگی روستای رودبار چیره شهرستان رودبار اولین پروژه در این بازدیدهای بود.
مهندس دائمی در خصوص این پروژه گفت: با اعتباری بالغ بر 35 هزار میلیون ريال از محل اعتبارات استانی و سفر ریاست محترم جمهور دیوار حائل سنگی به طول 46 متر و به ارتفاع 6 تا 10 متر احداث گردید.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: عملیات پروژه شامل 1000 مترمکعب دیوار چینی، 590 مترمرکعب بتن ریزی، 5000 مترمکعب خاکبرداری و مخلوط ریزی و 30 مترمکعب بولدر چینی می‌باشد.
وی گفت: جهت تکمیل پروژه به اعتباری بالغ بر 25 میلیارد ریال نیاز می باشد. روستای رانشی خرشک شهرستان رودبار دومین بازدید این هیات بود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در خصوص اقدامات صورت گرفته در این روستا گفت: در پی رانش زمین در روستای خرشک و پیرو جلسات برگزار شده انتقال سکونت گاه 34 خانوار روستا در دستور کار قرار گرفت. وی افزود: مطالعات ژئوتکنیک زمین‌شناسی نیز در منطقه انجام‌ شده و امور اجرائی و ماشین آلات عمرانی نسبت به احداث مسیر دسترسی و همچنین تسطیح زمین اقدام نمود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری در این بازدید ها اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حوزه محرومیت زدایی و عمران روستاها را قابل تقدیر دانست و ابراز داشت: جهش قابل توجه در ساخت مسکن ایمن و مقاوم روستایی بویژه برای اقشار محروم و نیازمند و همچنین ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و اجرای طرح‌های هادی در روستاها موجب ماندگاری روستاییان و مهاجرت معکوس را در پی خواهد داشت.
امیر مرادی افزود: باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت و بهره گیری از تجربیات گذشته تلاش کنیم تا حداقل خسارت های ناشی از حوادث غیرمترقبه به استان وارد شود.وی با تاکید بر ضرورت هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های مربوطه در استان افزود: باید در مقابله با حوادث احتمالی آمادگی کامل داشته باشیم تا در زمان بحران غافلگیر نشویم.
مدیرکل مدیریت بحران گیلان پاکسازی مسیرهای رودخانه را از راهکارهای آمادگی برای سیلاب های احتمالی عنوان و بیان کرد: مسیرهای بسته حوادث را تشدید می کند و اگر آمادگی لازم نباشد خسارت متوجه مردم خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.