کد خبر : 4629
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵

در دیدار رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با تقوی تاکید شد؛ آمادگی شورای اسلامی رشت برای تحقق وعده استاندار گیلان در بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت

در دیدار رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با تقوی تاکید شد؛ آمادگی شورای اسلامی رشت برای تحقق وعده استاندار گیلان در بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت
کلیه تلاش‌ها و پیگیری‌های ما و مدیریت شهری باید ایجاد رضایتمندی مراجعین و مخاطبین کتابخانه و بهره مندی از امکانات این مراکز فرهنگی باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت پس از بازدید از کتابخانه مرکزی رشت و دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان از آمادگی شورای اسلامی رشت برای تحقق وعده استاندار گیلان در بهره برداری کامل کتابخانه مرکزی رشت خبرداد.
محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن بازدید از این مرکز فرهنگی با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان دیدار کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این دیدار که با حضور زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری ها و پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رشت صورت پذیرفت با اشاره به ویژگی ها و مزیّت های کتابخانه های عمومی در توسعه آگاهی های اجتماعی، این مراکز را مکانی فرهنگی، اجتماعی با رویکرد برگزاری برنامه‌های آموزشی در همه زمینه ها بویژه مسائل تربیتی دانست که توسط کتابداران آموزش دیده اداره می شوند.
یاسر تقوی با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی می تواند اثرات سازنده ای برای جامعه به ارمغان بیاورد به سرانه فضای مطالعه در شهر رشت اشاره کرد و با بیان اینکه این شهر کمترین میزان سرانه مطالعه را در استان و کشور دارد، تکیمل و بهره برداری از کتابخانه مرکزی رشت را در بهبود شاخص های مطالعاتی مرکز استان موثر ارزیابی کرد.
تقوی سرانه فضای مطالعاتی استان را 27 هزار متر مربع عنوان کرد و با بیان اینکه در صورت تکمیل کتابخانه مرکزی رشت، 8000 متر مربع به این فضا اضافه و این میزان 25 درصد افزایش خواهد یافت از رئیس شورای اسلامی شهر رشت خواست تا برای تحقق این هدف، امکانات مدیریت شهری را گسیل داشته و در کنار مجموعه کتابخانه ها باشد.
وی در ادامه بر لزوم احیای کتابخانه عمومی امام رضا(ع) رشت، ایجاد کتابخانه عمومی در مناطق فاقد کتابخانه در سطح شهر رشت و حمایت های مادی و معنوی از اقدامات مجموعه کتابخانه های عمومی در قالب پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه ها از محل درآمدهای شهرداری کلانشهر رشت را از دیگر انتظارات این مجموعه از مدیریت شهری عنوان کرد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پایان مهمترین کارکرد کتابخانه های عمومی را فعالیت های فرهنگی برشمرد و گفت: کلیه تلاش‌ها و پیگیری‌های ما و مدیریت شهری باید ایجاد رضایتمندی مراجعین و مخاطبین کتابخانه و بهره مندی از امکانات این مراکز فرهنگی باشد.
️کارگرنیا: شهر رشت دارای ظرفیت فراوانی برای ایجاد کتابخانه های عمومی است
رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت نیز در این نشست شهر رشت را دارای ظرفیت های خوبی در حوزه گسترش فضاهای مطالعاتی دانست و با اشاره به ایجاد اولین کتابخانه ملی ایران در رشت بر لزوم حفظ جایگاه فرهنگی این منطقه تاکید و از تلاش شورای اسلامی برای تحقق این موضوع خبر داد.
محمد حسین واثق کارگرنیا با اعلام آمادگی کامل شورای اسلامی کلانشهر رشت برای رفع موانع و مشکلات در حوزه ترویج و گسترش فرهنگی مطالعه در این شهر از عزم جدی شهرداری برای حل مشکلات برجای مانده کتابخانه مرکزی رشت و افتتاح و بهره برداری کامل این پروژه فرهنگی در سال سخن گفت.
گفتنی است محمد حسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت پیش از این دیدار و با همراهی یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و پوریا قویدل، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت از بخش های مختلف کتابخانه مرکزی رشت بازدید و در جریان اقدامات انجام شده در این مرکز فرهنگی برای بهره برداری کامل پروژه قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.