کد خبر : 990
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰

استاندار گیلان: تعامل و همراهی نمایندگان مجلس باعث تسریع در انجام امور در گیلان شده است

استاندار گیلان: تعامل و همراهی نمایندگان مجلس باعث تسریع در انجام امور در گیلان شده است

به گزارش پویشگران گیل: استاندار گیلان گفت: تعامل، همراهی و هماهنگی نمایندگان مردم شهرهای مختلف گیلان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دولت باعث تسریع در امورات و پیگیری موثر کارها در استان شده است. اسدالله عباسی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب، بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و نکوداشت شهید سیدیونس حسینی رودباری

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: تعامل، همراهی و هماهنگی نمایندگان مردم شهرهای مختلف گیلان در مجلس شورای اسلامی با مسئولان دولت باعث تسریع در امورات و پیگیری موثر کارها در استان شده است.
اسدالله عباسی در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب، بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و نکوداشت شهید سیدیونس حسینی رودباری در شهرستان رودبار اظهار کرد: گرچه هم اینک مشکلات معیشتی و اقتصادی داریم اما با مقاومت و ایستادگی مردم و همدلی مسئولان این مشکلات برطرف می‌شود.
وی افزود: خوشبختانه هم‌اینک شاهد همکاری بسیار خوبی در این بخش هستیم که این تعاملات و همدلی‌ها و نیز ایستادگی مردم می‌تواند هرچه سریعتر مشکلات را برطرف کند.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به برخی از اقدامات در دست انجام عنوان کرد: بخشی از پروژه آزادراه رشت به قزوین که هم اینک در حال ساخت است در اجرای بخش تونل مشکلاتی دارد که تلاش بر آن است سریعتر به انجام برسد و با احداث و بهره‌برداری این بخش از مسیر آزادراه ترافیک در شهرستان رودبار نیز کاهش خواهد یافت.
استاندار گیلان به آغاز بکار برخی از واحدهای تولیدی و معادن شهرستان رودبار نیز اشاره و بیان کرد: ۲۰ سال معدن سنگرود تعطیل بود اما هم اینک این معدن فعال شده و در همین ابتدا ۲۰۰ نفر مشغول بکار شده‌اند و از سوی دیگر کارخانه کفش گنجه رودبار که بیش از ۲۰ سال از تعطیلی می گذرد دوباره به چرخه تولید باز می گردد و تلاش ها بر فعال سازی مجدد واحدها و ظرفیت های تولیدی تعطیل شده است.
وی همچنین با اشاره به محصول زیتون تولیدی رودبار عنوان کرد: باغات زیتون و سایر محصولات این شهرستان را حفظ خواهیم کرد و هم‌اینک چرخه تولید زیتون تا فرآوری این محصول در رودبار انجام می‌شود و این شهرستان می‌تواند در بخش گردشگری نیز در گیلان جایگاه شاخصی داشته باشد.
عباسی به کاهش نرخ بیکاری در این استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در گیلان ۱.۳ درصد کمتر از میانگین کشوری است و با توجه به تعاملی که در استان وجود دارد و همچنین تلاش برای احیای دوباره واحدهای تولیدی، این رقم کاهش بیشتری خواهد یافت.
استاندار گیلان با بیان اینکه امید است توانمندی های خود را در عرصه‌های بین‌المللی نشان دهیم، افزود: از سویی در امور داخلی نیز کارهای بزرگی انجام شده و خواهد شد و به طور حتم با کمک و همراهی مردم و ایستادگی مردم هر روز شاهد کاهش مسائل و نیز بروز موفقیت ها خواهیم بود.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه اظهار کرد: ایستادگی و مقاومت مردم رودبار در طول انقلاب و دفاع مقدس بسیار حائزاهمیت است و رشادتهای مردمان این خطه فراموش شدنی نیست به خصوص در توطئه‌های دشمنان در اغتشاشات اخیر در این شهرستان هیچ تحرکاتی انجام نشد.
– ۷۰ درصد آب گیلان از رودبار تامین می‌شود
نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار کرد: ۷۰ درصد آب استان گیلان از شهرستان رودبار تامین می‌شود و همچنین ۷۰ درصد معادن این استان نیز در این شهرستان وجود دارد.
مهرداد گودرزوند چگینی افزود: با مصوباتی که در مجلس داشتیم، طی ۲ سال اخیر بخشی از مشکلات این شهرستان مرتفع شده و برای سد دیورش نیز از ردیف ملی بودجه ای اختصاص یافته و از سوی دیگر صنایعی که تعطیل شده بود همانند کفش گنجه و برخی از معادن دوباره به مدار باز می گردند.
وی ابراز امیدواری کرد: هرچه سریعتر شاهد برطرف شدن مشکلات موجود این شهرستان باشیم که در این راستا و در جلسه امروز شورای اداری شهرستان که با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شد، تصمیمات خوبی نیز در مورد مسائل شهرستان اتخاذ شد.
در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره)، بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و نکوداشت شهید سیدیونس حسینی رودباری که در مصلای شهرستان رودبار برگزار شد، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان مردم شهرهای مختلف گیلان در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
شهید سیدیونس حسینی رودباری ۱۱ مهر ۱۳۱۱ در روستای آغازبن شهرستان رودبار گیلان متولد شد و در قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ در حمله ماموران رژیم پهلوی به فیضیه قم به شهادت رسید.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلام صبح امروز وارد گیلان شد. وی با حضور بر مزار شهید یونس حسینی در رودباربه شهدا ادای احترام کرد. همچنین در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد و در مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل(ره)، بزرگداشت قیام ۱۵ خرداد و نکوداشت شهید سیدیونس حسینی رودباری که در مصلای شهرستان رودبار شرکت و سخنرانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.