کد خبر : 2537
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

هادی بابایی

سمپاشی حدود ۱۳۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های دام در گیلان

سمپاشی حدود ۱۳۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های دام در گیلان
امسال تاکنون، ۴۵ هزار و ۷۹۱ رأس دام سبک و سنگین برای پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سمپاشی شدند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل دامپزشکی گیلان از سم پاشی حدود ۱۳۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های دام در این استان خبر داد و گفت: مردم و گردشگران گوشت مورد نیاز را از مراکز معتبر خریداری کنند.
هادی بابایی اظهار کرد: گیلان از استان‌های توانمند و دارای قابلیت بالا در حوزه صنعت دامپروری است.
وی از سمپاشی ۴۵ هزار و ۷۹۱ رأس دام علیه بیماری تب کریمه – کنگو در گیلان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون، ۴۵ هزار و ۷۹۱ رأس دام سبک و سنگین برای پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو سمپاشی شدند.
مدیرکل دامپزشکی گیلان از سمپاشی حدود ۱۳۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های دام در این استان خبر داد و اضافه کرد: در راستای اجرای تقویم عملیاتی از پیش تعیین شده، حدود ۱۳۰ هزار متر مربع از جایگاه‌های دام با سمپاسی، از انگل‌های خارجی پاکسازی شدند.
بابایی با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های ترویجی ویژه دامداران در گیلان بیان کرد: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و اداره بهداشت و درمان گیلان، تاکنون ۱۰۰۵ نفر از دامداران، روستاییان، قصابان، چوبداران، سلاخان و کارکنان مرتبط با دام زنده و کشتارگاه، از آموزش‌های ترویجی کارشناسان اداره کل دامپزشکی بهره مند شدند.
وی ادامه داد: این آموزش‌ها برای آشنایی افراد با علائم این بیماری، راه‌های انتقال به انسان و همچنین روش‌های پیشگیری از ابتلاء به تب خونریزی دهنده کریمه-کنگو بوده است.
مدیرکل دامپزشکی گیلان با تاکید بر رعایت الزامات و دستورالعمل‌ها بهداشتی در خصوص بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تصریح کرد: مردم به ویژه گردشگران قبل از عزیمت به اماکن اقامتی و تفریحی، گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر بخرند و از خرید گوشت گرم از مراکز غیرمجاز خودداری کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.