کد خبر : 333
تاریخ انتشار : جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱

حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر حشمت طالقانی؛ انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین رشت و طالقان

حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر حشمت طالقانی؛ انعقاد تفاهم‌نامه خواهر خواندگی بین رشت و طالقان

به گزارش پویشگران گیل: همزمان با یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر ابراهیم حشمت از یاران سردار بزرگ نهضت جنگل شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی ،تفاهم نامه خواهر خواندگی ما بین رشت و طالقان منعقد شد. علی مهدوی فرماندار طالقان در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر حشمت از یاران سردار شهید میرزا کوچک جنگلی

به گزارش پویشگران گیل: همزمان با یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر ابراهیم حشمت از یاران سردار بزرگ نهضت جنگل شهید میرزا کوچک‌خان جنگلی ،تفاهم نامه خواهر خواندگی ما بین رشت و طالقان منعقد شد.
علی مهدوی فرماندار طالقان در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر حشمت از یاران سردار شهید میرزا کوچک جنگلی با قدردانی از حضور اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در این برنامه اظهار کرد: از مردم گیلان به واسطه اینکه شخصیت و یاد دکتر حشمت را زودتر از مردم طالقان احیا و زنده نگه داشتند تشکر می کنم .
– نهضت جنگل در برابر استکبار قد علم کرد
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در حاشیه این همایش با ادای احترام به شخصیت والای شهید میرزا کوچک جنگلی و دکتر ابراهیم حشمت اظهار کرد: ابعاد مختلف نهضت جنگل آنچنان وسیع است که برای ارائه آن به روزها و ماه‌ها زمان نیاز است.
محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه نهضت جنگل در دوران خفقان آن روزهای حاکم بر کشور در مقابل استکبار حاکم قد علم کرد افزود: باید با تلاشی گسترده ، عظمت نهضت جنگل و در راس آن شخصیت های بزرگی همچون سردار ملی آن، شهید استکبار ستیز میرزا کوچک خان جنگلی و دکتر حشمت را به دنیا معرفی کرد.
امام جمعه شهر طالقان نیز در این مراسم با خیر مقدم به مدعوینی که در این همایش حضور پیدا کردند اظهار کرد: از دکتر حشمت در تاریخ به عنوان مرد شماره دو بعد از شهید میرزاکوچک جنگلی نام برده شده است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی با بیان اینکه اجداد دکتر حشمت از سرداران مبارزه با مغول بودند افزود: دکتر حشمت پس از دستگیری هیچ وقت اظهار پشیمانی نکرد و امیدواریم با چنین همایش هایی بتوانیم تاریخ طالقان را بیش از پیش معرفی کنیم.
– اعضای شورای رشت یاد و خاطره شهید میرزا کوچک و دکتر حشمت را زنده نگه داشتند
رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در همایش یکصد و چهارمین سالروز شهادت دکتر ابراهیم حشمت از یاران نزدیک سردار بزرگ نهضت جنگل شهید میرزا کوچک جنگلی در شهر طالقان با گرامیداشت یاد و خاطره سوم خرداد مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر اظهار کرد: وقایع خاصی تاریخ هر کشوری را شکل داده اند و سوم خرداد مصادف با سالروز آزاد سازی خرمشهر یکی از این وقایع بزرگ و پُر افتخار است.
مهدی چمران با بیان اینکه ملتی که تاریخ و هویت نداشته باشند پایدار نخواهند ماند افزود: برخی از کشورها به دنبال تاریخ سازی برای خودشان هستند.
وی با تاکید به اینکه مردان بزرگی همچون میرزا کوچک خان و ابراهیم حشمت برای آزادی ملت بپا خواستند بیان کرد: هشت سال جنگ تحمیلی نیز در همین راستا بود و البته بسیار در سطح وسیع تر انجام شد و امروزه انقلاب اسلامی ایران به قدرتی غیر قابل انکار تبدیل شده است.
چمران با قدردانی از اعضای شورای شهر رشت تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تلاش ها و پیگیری هایی که انجام دادند یاد و خاطره شهید میرزا کوچک جنگلی و شهید ابراهیم حشمت را گرامی و زنده نگاه داشتند.
در این همایش امضای تفاهم نامه آئین خواهر خواندگی ما بین شهر رشت و شهر طالقان انجام شد.
جمعی از شعرای گیلانی که از سوی شهر طالقان به منظور شرکت در همایش دعوت شده بودند در وصف نهضت جنگل، سردار شهید میرزا کوچک جنگلی و دکتر ابراهیم حشمت اشعار خود را تقدیم کردند و همچنین گروه موسیقی سنتی گیلانی نیز به اجرای برنامه پرداخت.
– رونمایی از کتاب نویسنده گیلانی در همایش دکتر حشمت
کتاب فریدون شایسته از نویسندگان بنام گیلان زمین نیز با عنوان زندگی نامه دکتر ابراهیم حشمت و دکتر فرهاد لاهیجی با موضوع نهضت جنگل در طالقان رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.