کد خبر : 460
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان: برگزیدگان مهرواره ادبی‌ آئینی «روشنای اندیشه» معرفی‌ شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری گیلان: برگزیدگان مهرواره ادبی‌ آئینی «روشنای اندیشه» معرفی‌ شدند

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت:برگزیدگان مهرواره ادبی‌ آیینی «روشنای اندیشه» این نهاد معرفی‌ شدند. سیدجلیل میرعظیمی اظهار کرد: فراخوان مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی امسال منتشر شد. وی افزود: ترویج مفاهیم

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان گفت:برگزیدگان مهرواره ادبی‌ آیینی «روشنای اندیشه» این نهاد معرفی‌ شدند.
سیدجلیل میرعظیمی اظهار کرد: فراخوان مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی امسال منتشر شد.
وی افزود: ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آئینی و ملی، پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار فراخوان مهرواره «روشنای اندیشه» بود.
وی ادامه داد: بر اساس این فراخوان، دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ سال با ارسال متن ادبی و دست نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای ۱۵ سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان در این حرکت فرهنگی-ادبی شرکت داشتند و گروه سنی بزرگسال نیز اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و در صورت تمایل، دو یا چندزبانه (همراه با ترجمه فارسی) به دبیرخانه مهرواره در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان ارسال کردند.
میرعظیمی ادامه داد: داوری بیش از ۸۰ اثر ارسالی را «حمیرا خدابنده»، شاعر، نویسنده و کارشناس‌مسئول آفرینش‌های ادبی و «طاهره نژاد غلامی»، مربی ادبی کانون پرورش فکری استان گیلان برعهده گرفتند و با نگاه به ظرافت‌های اثر و تناسب آن با محورهای موضوعی مهرواره، نسبت به گزینش آثار و اعلام برگزیدگان اقدام کردند.
وی اضافه کرد: بر همین اساس در بخش داستان و متن ادبی گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال «رومینا رحمت‌پناه»، «فرناز کامیاب»، «گلسا علی‌پور»، «شیوا کاظمی»، «مبینا باقری»، «آرنیکا بهرامی» و «سارا طارسی» به ترتیب از تالش، چوکا، شاندرمن، ماسال، رضوانشهر، آستارا و رودسر برگزیده معرفی‌شدند و «ایلیا صفدری» از رشت و «پوریا مردانی» از لشت نشاء هم عنوان برگزیده بخش شعر گروه دانش‌آموزی بالای ۱۵ سال را از آن خود کردند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان افزود: داوران همچنین، «رقیه آزادنیا» از شفت، «نور جهان پور احمدی» و «هوشنگ مجرب» از آستارا، «مریم علیزاده» از رشت، «جعفر مجیدی» از تالش، «الهه ملک محمدی» از رودسر و «سینا نصیری» از بندرانزلی را شایسته عنوان برتر بخش شعر گروه سنی بزرگ سال شناختند و «ابوذر پیریان دوگاهه» از رودبار و «رفعت سیَر» از رشت را برگزیده بخش داستان این گروه سنی اعلام‌کردند.
گفتنی‌ است طی آئینی از ۱۹ برگزیده مهرواره ادبی آئینی «روشنای اندیشه» با هدیه و لوح سپاس، قدردانی می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.