کد خبر : 15277
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان: اختصاص بیش از ده میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته به بیماران خاص و صعب العلاج

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان: اختصاص بیش از ده میلیارد تومان اعتبار طی سال گذشته به بیماران خاص و صعب العلاج
اعرابی: خدمات درمانی تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که دارای بیمه درمانی سلامت شهری سایر اقشار و بیماران خاص با رعایت نظام در بیمارستان های دولتی رایگان بوده و همچنین خدمات سرپایی درمان برای مددجویان با در نظر گرفتن نظام ارجاع به 15 درصد کاهش یافته است. همچنین هزینه فرانشیز بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد تا 100 درصد پرداخت می‌شود.

به گزارش پویشگران گیل :
عباس اهرابی با اشاره به جمعیت تحت پوشش بیماران خاص و صعب العلاج اظهار داشت:هم اکنون بیش از چهارهزار و 900 مددجوی بیمار خاص و صعب العلاج از خدمات کمیته امداد در استان بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: بیماری‌های خاص شامل ام‌اس، هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، بیماران پیوند کلیه و بیماری‌های صعب‌العلاج شامل انواع سرطان، دیابت و افراد زمین‌گیر می‌شود.
اعرابی بهبود شاخص‌های بهداشتی را از اولویت‌های رسیدگی به سلامت مددجویان دانست و اظهار داشت: کمک هزینه‌های فرانشیز، خدمات ویژه درمان بیماران بستری شده در منزل و تهیه تجهیزات پزشکی بیماران بستری از جمله خدماتی هستند که این نهاد به مددجویان تحت حمایت خود ارائه می دهد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، با اشاره به اینکه 225 هزار مددجوی تحت پوشش از خدمات کمک هزینه فرانشیز خدمات ویژه درمانی بهره مند هستند، عنوان کرد: در همین راستا برای کمک به مددجویان تحت حمایت، بیمه مکمل درمانی در نظر گرفته شده که این افراد با مراجعه به ادارات و دفاتر این نهاد و ارائه اسناد و مدارک درمانی، بخشی از هزینه‌های درمانی خود را دریافت می‌کنند.
اهرابی، با تأکید بر اینکه سلامت مددجویان برای توانمند شدن آنها بسیار مهم است، تصریح کرد: خدمات درمانی تمامی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان که دارای بیمه درمانی سلامت شهری سایر اقشار و بیماران خاص با رعایت نظام در بیمارستان های دولتی رایگان بوده و همچنین خدمات سرپایی درمان برای مددجویان با در نظر گرفتن نظام ارجاع به 15 درصد کاهش یافته است. همچنین هزینه فرانشیز بیماران صعب العلاج تحت حمایت کمیته امداد تا 100 درصد پرداخت می‌شود.
وی، اضافه کرد: کمیته امداد در راستای جبران هزینه های مددجویانی که نیاز به مراقبت و پرستار دارند، ماهانه مبلغ 850 هزار تومان به این مددجویان پرداخت می‌کند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان در پایان یادآور شد: از جمله اقداماتی که توسط این نهاد برای مساعدت به بیماران نیازمند تحت پوشش انجام می‌ شود، طرح «شفا» است و براساس این طرح خانواده‌های نیازمند، شناسایی و کمک‌های خیریه به آنان در قالب پرداخت هزینه‌های دارو و درمان، پرستار و پزشک انجام می‌شود. لذا خیّران می‌توانند در راستای کمک به بیماران صعب العلاج در قالب طرح شفا، این بیماران نیازمند را مورد حمایت قرار دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.