کد خبر : 800
تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸

رقیه زرگری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان شد

رقیه زرگری رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان شد

به گزارش پویشگران گیل: در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های ۵ ساله فاطمه فیلی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی لاهیجان، رقیه زرگری به عنوان رئیس جدید این مجموعه معارفه شد. مراسم معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ فرهاد براتی،

به گزارش پویشگران گیل:
در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان ضمن قدردانی از تلاش‌های ۵ ساله فاطمه فیلی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی لاهیجان، رقیه زرگری به عنوان رئیس جدید این مجموعه معارفه شد.
مراسم معارفه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان با حضور یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ فرهاد براتی، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان؛ فاطمه فیلی، رئیس پیشین و رقیه زرگری، رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در فرمانداری برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های فراوان شهرستان لاهیجان در حوزه کتاب و کتابخوانی، با بیان اینکه لاهیجان از شهرهای مستعد کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است بر ضرورت توجه جدی‌تر و برنامه ریزی منسجم برای کسب این عنوان در سال جاری تاکید و از آمادگی مجموعه تحت مدیریت خود برای هرنوع کمک و همراهی در این راستا خبر داد.
یاسر تقوی حرکت در مسیر توسعه و ترویج امر مهم کتابخوانی را توفیق الهی دانست و ائمه معصومین (ع) را که تربیت اسلامی جامعه را عهده دار بودند سردمدار امر کتاب و کتابخوانی عنوان کرد.
تقوی بار دیگر دغدغه‌های مقام معظم رهبری در امر کتاب و کتابخوانی را یادآور شد و با اذعان به تلاش‌های فراوان مسئولین در این بخش، بر ضرورت تدوین نقشه راه برای هدفمند شدن اقدامات و همکاری و هم افزایی با نخبگان جامعه تاکید و آن را از برنامه‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی برای پیشبرد امور و اهداف خود برشمرد. وی اصلاح امور ناثواب در جامعه و نیز بروز اتفاقات مثبت و خیر را در گرو توجه به فرهنگ ناشی از مطالعه کتاب‌های خوب ارزیابی کرد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در ادامه با تشکر از خدمات چندین‌ساله فاطمه فِیلی در هدایت کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان از وی به عنوان فردی دغدغه‌مند در این حوزه یاد کرد.
یاسر تقوی همچنین پویایی در فعالیت‌ها، هماهنگی با مسئولین شهرستان و نیز تلاش برای تحقق عنوان پایتخت کتاب ایران را از انتظارات خود از رئیس جدید اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان عنوان کرد.
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان نیز در این مراسم با بیان اینکه در نظام اسلامی مدیریت، رسالتی الهی است بر ضرورت نگاه جهادی به امور تاکید کرد.
فرهاد براتی با تمجید از عملکرد فاطمه فِیلی در شهرستان لاهیجان، تلاش برای رسیدن به جایگاه واقعی در حوزه‌های فرهنگی بویژه امور کتاب و کتابخوانی و توسعه زیرساخت‌های مطالعاتی را از خواسته‌های خود از رقیه زرگیری در مسئولیت جدید خود برشمرد.
گفتنی است در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های ۵ ساله فاطمه فِیلی در مجموعه کتابخانه‌های عمومی لاهیجان، رقیه زرگری به مدت ۲ سال به عنوان رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی لاهیجان منصوب و معارفه شد.
رقیه زرگری دانش آموخته علم اطلاعات و دانش‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد بوده و پیش از این ریاست اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آستانه اشرفیه را نیز عهده دار بوده است.
شهرستان آستانه اشرفیه هم اکنون دارای ۴ باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در آستانه اشرفیه، بندر کیاشهر، بخش چهارده و روستای دهنه سر سفید رود است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.