کد خبر : 2014
تاریخ انتشار : شنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

معرفی دو مدیر بیمارستان، یک شهردار و پنج دهیار به مراجع قضایی

معرفی دو مدیر بیمارستان، یک شهردار و پنج دهیار به مراجع قضایی
رابطه‌ی نزدیکی بین سلامتی انسان و محیط زیست وجود دارد که غیرقابل انکار است

به گزارش پویشگران گیل:
علی فرهی گفت: دو مدیر بیمارستان در شهرستان رودبار به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی و تخلیه پساب بیمارستانی به حوزه آبریز سفیدرود، یک شهردار و ۵ دهیار بدلیل انباشت و رها کردن زباله درمعابر به مراجع قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار در آستانه ورود به هفته زمین پاک اظهار داشت: دو مدیر بیمارستان در شهرستان رودبار به دلیل رعایت نکردن مسائل زیست محیطی و ایجاد آلودگی و تخلیه پساب بیمارستانی به حوزه آبریز سفیدرود، به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود:پزشکانی و کلینک‌های که پسماند عفونی مطب‌ها را غیراصولی امحا می‌کنند و به محیط زیست آسیب می‌رسانند نیز به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
این مقام مسئول با بیان اینکه همچنین یک شهردار و ۵ دهیار نیز به دلیل انباشت و رهاسازی پسماند در معابر به مراجع قضائی معرفی شدند، گفت: محیط زیست همواره نحوه امحای پسماندها و پساب تولیدی مراکز بیمارستانی بهداشتی و درمانی و‌عادی را رصد کرده و متخلفین به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.
فرهی تصریح کرد: همچنین ۶ دهیار و یک بیمارستان دیگر شهرستان به دلیل عدم تصفیه مناسب فاضلاب بیمارستانی در شهرستان نیز در شش ماهه گذشته اخطاریه های متعدد دریافت کرده و به دلیل بی توجهی به اخطاریه‌ها و رفع نکردن آلودگی‌ها به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌ زیست رودبار در پایان تاکید نمود:رابطه‌ی نزدیکی بین سلامتی انسان و محیط زیست وجود دارد که غیرقابل انکار است، هوایی که نفس می کشیم  ، آبی که می‌نوشیم تا نیازهای بدن تأمین شود و مکانی که در آن زندگی می‌کنیم و به ما امنیت می‌بخشد، همه از محیط زیست سالم به دست می‌آید که هرگونه آسیبی به آن مستقیماً بر سلامتی جسم و روان انسان تأثیر می‌گذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.