کد خبر : 7382
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۹:۴۸

۱۱۴ سند مالکیت برای بقاع متبرکه شهرستان رشت اخذ شد

۱۱۴ سند مالکیت برای بقاع متبرکه شهرستان رشت اخذ شد
امسال ١٠٠ میلیارد ریال اجرای نیت واقفان هزینه شده است.

به گزارش پویشگران گیل:
مسئول بازرسی اوقاف گیلان و سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: ۱۱۴ سند مالکیت در سال جاری برای بقاع متبرکه شهرستان اخذ شده است.
عباس نیک خواه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بخشی از صدور سند برای بقاع متبرکه شهرستان انجام گرفته است و برای بخشی دیگر ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ۴۲ رای در مراجع قضایی علیه مستاجران صادر شد که ١٠ مورد انجام گرفت، افزود: امسال ١٠٠ میلیارد ریال اجرای نیت واقفان هزینه شده است.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت در ادامه با اشاره به موضوع تعیین تکلیف در املاک وقفی خاطر نشان کرد: بسیاری از موقوفات در اختیار دستگاه‌های دولتی است که بدهکار اوقاف هستند در این ارتباط چند مورد مورد را از سال جدید آغاز کردیم.
– طرح قرار دوازدهم
نیک خواه با اشاره به اجرای طرح قرار دوازهم گفت: این طرح با هدف متمرکز کردن توزیع بسته‌های معیشتی در بقاع متبرکه ١٢ هر ماه انجام می‌شود.
وی با تشریح برنامه‌های فرهنگی در امام زادگان رشت اظهار داشت: بیشتر برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در سطح یک و ٢ بقاع متبرکه انجام می‌شود.
سرپرست اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت افزود: ۲۱۹ بقعه متبرکه در شهرستان رشت، خمام و بخش‌های تابعه وجود دارد که سه بقعه بقعه خواهر امام “فاطمه اخری”، “امام زاده هاشم” و “دانای علی” شاخص سطح یک کشور هستند.
وی با اشاره به برگزاری برنامه های مذهبی و جشن اعیاد شعبانیه افزود: ویژه برنامه مناجات شعبانیه در سه بقعه شاخص و سطح یک شهرستان رشت در حال انجام است.
نیک خواه در ادامه با تشریح سایر برنامه‌های اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۳۳ بقعه متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود ضمن اینکه طرح ضیافت الهی نیز به مناسبت ماه رمضان اجرا خواهد شد.
وی اظهار داشت: برپایی خیمه‌های معرفت، مشاوره و پاسخگویی مسایل دینی، غرفه های کودک و فروش محصولات فرهنگی از جمله برنامه های طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه است.
– کاشت هفت هزار اصله نهال در بقاع متبرکه شهرستان رشت
نیک خواه بیان داشت: به مناسبت هفته درختگاری حدود هفت هزار اصله نهال صنوبر خریداری شده که در ٢٠ بقعه متبرکه شهرستان رشت کاشته می‌شود.
وی اظهار داشت: کاشت هزار اصله نهال از صبح امروز در بقعه منبرکه کفته رود پیربازار رشت نیز آغاز شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.