کد خبر : 1804
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۸

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات شفت به تعهدات خود پایبند نیستند

رئیس اوقاف و امور خیریه شفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات شفت به تعهدات خود پایبند نیستند
اغتشاشگران با آتش زدن مساجد اصل نظام را نشانه گرفته‌اند و هیچگاه این عملشان قابل قبول نخواهد بود.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه این شهرستان ۷۵۰ رقبه وقفی دارد، گفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات به تعهدات خود پایبند نیستند.
محمد پور پیر در نشست خبری با اصحاب رسانه به نقش پررنگ خبرنگاران در ترویج فرهنگ وقف در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: وقف یک احسان بی منت و یک خدمتگزاری ابدی است که هر فردی بدون هیچ چشم داشتی اموال خود را در اختیار افراد خاصی می‌گذارد.
وی به لزوم گسترش فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: واقف با وقف کردن اموال خود اسم و رسمش تا ابد ماندگار و از دیدگاه معنوی نیز پرونده اعمالش بسته نخواهد شد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شفت با بیان اینکه این شهرستان ۷۵۰ رقبه وقفی دارد که از این تعداد ۱۶۰ رقبه فعال است، گفت: ۸۵ درصد متصرفین موقوفات به تعهدات پایبند نیستند.
وی با تاکید بر اینکه شفت ۲۰ موقوفه دارد که از این تعداد شش موقوفه بزرگ دارای سند مالکیت است، اضافه کرد: شهرستان شفت دارای ۱۵۲ مسجد. و۳۲ بقعه است.
پور پیر در ادامه با اشاره به مرمت امامزاده اسحاق افزود: با کمک خیرین و از عوائد بقعه و سایر منابع یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه مرمت این امامزاده هزینه شده است.
وی اضافه کرد: اغتشاشگران با آتش زدن مساجد اصل نظام را نشانه گرفته‌اند و هیچگاه این عملشان قابل قبول نخواهد بود.
رئیس اوقاف و امور خیریه شفت به ساماندهی و تشکیل هیئت امنای مساجد تحت عنوان پیرغلامان امنای این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: مساجد به سنگر مستحکم ارزش‌های دینی و اعتقادی و حضور روشنگرانه مردم تبدیل شده و قطعاً این حرکت می‌تواند به روشنگری و تبیین بسیاری از مسائل کمک کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.