کد خبر : 13602
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۵

معصومه نیک‌کار

استاندار گیلان:۹۰ درصد سواحل استان زیرچتر سالم‌سازی قرار گرفت

استاندار گیلان:۹۰ درصد سواحل استان زیرچتر سالم‌سازی قرار گرفت
پسماند و ساماندهی محل دفن زباله در سایت سراوان رشت یکی از این پروژه ها است که ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات مرتفع شده است و بقیه اقدامات در حال انجام است.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان با اشاره به اجرای ۳۴ طرح سالم سازی دریا در استان گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد طرح‌های سالم‌سازی گیلان، تمامی مؤلفه‌های استاندارد مورد نظر ستاد ساماندهی سواحل را رعایت کرده‌اند.
اسدالله عباسی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل گیلان که با حضور احمد وحیدی وزیر کشور در استانداری این استان در رشت برگزار شد، اظهار داشت: تلاش ما در اجرای طرح های سالم‌سازی دریا رضایت مردم و مسافران است.
وی با تاکید بر اینکه در طرح های سالم سازی دریا باید از همه ظرفیت ها استفاده شود، گفت: پیوست فرهنگی در سواحل برای پیشگیری از هنجارشکنی مورد تاکید است.
استاندار گیلان با بیان اینکه مسئولیت کامل سواحل محدوده هر شهرستان برعهده فرمانداران است، تصریح کرد: فرمانداران به عنوان رؤسای ستاد ساماندهی سواحل و رئیس شورای تامین شهرستان باید از همه ظرفیت‌های قانونی در جهت افزایش کمی و کیفی ارائه خدمات بهره بگیرند.
۴۰ درصد مشکلات سراوان حل شده است
نماینده عالی دولت در استان همچنین در ادامه با اشاره به اجرای پنج پروژه عمرانی و زیست محیطی در گیلان، گفت: پسماند و ساماندهی محل دفن زباله در سایت سراوان رشت یکی از این پروژه ها است که ۳۰ تا ۴۰ درصد مشکلات مرتفع شده است و بقیه اقدامات در حال انجام است.
استاندار گیلان کرونا و کنترل بیماری کووید ١٩ را از دیگر پروژه ها نام برد و اظهار داشت: اقدامات خوبی در بخش کنترل بیماری و تزریق واکسن در استان گیلان انجام شده است.
وی بیان داشت: آزادسازی سواحل و تامین و رفع مشکلات آب کشاورزی ار دیگر پروژه های استان گیلان بوده که اقدامات موثری در این بخش ها انجام شده است.
استان گیلان با داشتن حدود ۲۸۶ کیلومتر نوار ساحلی از چابکسر تا آستارا پس از مازندران بیشترین سهم را از سواحل دریای خزر در اختیار دارد. هر ساله پذیرای میلیون‌ها گردشگر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.