کد خبر : 9176
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: ۹۶درصد تعهد اشتغال در گیلان محقق شد

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی: ۹۶درصد تعهد اشتغال در گیلان محقق شد
طی سه ماه نخست امسال ۶۸۶ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد که این تعداد در سال گذشته ۱۲۱ مورد بود.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: سال گذشته ۲۱ هزار و ۱۹۵ مورد اشتغال در استان هدف‌گذاری شده بود که ۹۶ درصد آن محقق شد.
سیاوش آقاجانی در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان از تعهد ایجاد اشتغال ۳۰ هزار و ۹۰۴ فرصت شغلی طی سال‌جاری در استان خبر داد و افزود : کامسال نیز تمامی دست انکاران امر اشتغال مصمم هستند این تعهد اشتغال در استان تحقق یابد.
وی گفت: در راستای تحقق اشتغال یکی از موضوعات هدف‌گذاری شده ، احیای ۳۰۰ واحد راکد از ۷۰۰ واحد راکد در استان است که در این رابطه اقدامات خوبی نیز از سوی دستگاه‌های ذیربط انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با اشاره به آماری از عملکردسه ماهه سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: طی سه ماه نخست امسال ۶۸۶ مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شد که این تعداد در سال گذشته ۱۲۱ مورد بود.
آقاجانی همچنین از صدور مجوز ۱۰ بنگاه کارآفرینی طی سه ماه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: این تعداد سال گذشته طی همین مدت فقط ۲ بنگاه کارآفرینی بود.
وی با اشاره به انتصاب ۲۰ مدیر جدید طی پنج ماه گذشته در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت : رویکرد انتصاب ها باید تحولی ،ارتقای سلامت اداری ، توزیع عادلانه امکانات در بین شهرستان ها و در جهت منافع مردم باشد.
وی با اشاره به اینکه برخی با توجه به افزایش حقوق کارگران شائبه تعدیل نیروی کار را مطرح می کردند، گفت: براساس بررسی های انجام شده افزایش حقوق موجب کاهش ریزش و علاقه‌مندی ادامه کار کارگران شده است و آمارها نیز این موضوع را تایید میکند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.