کد خبر : 7026
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱

استاندار گیلان: نمایندگان برای رفع موانع قانونی استان مشارکت کنند

استاندار گیلان: نمایندگان برای رفع موانع قانونی استان مشارکت کنند
در تلاش هستیم تا پایان مرداد ماه سال جاری عملیات لایروبی بندر آستارا به اتمام برسد تا کشتی‌ ها به راحتی بتوانند در این بندر پهلو گرفته و عملیات مربوط به تخلیه و بارگیری نیز انجام شود.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خصوص اعضای کمیسیون اقتصادی برای رفع موانع قانونی در حوزه طرح‌های عمرانی این استان همکاری کنند.
اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از راه آهن و تعدادی از ظرفیت‌های اقتصادی آستارا در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: در قالب نشست شورای برنامه ریزی توسعه آستارا مشکلات و مسائل مختلف استان شامل منطقه آزاد، مناطق ویژه اقتصادی و همچنین بعضی از نارسایی‌هایی که بنگاه‌های اقتصادی از نظر سرمایه در گردش و نقدینگی دارند، مورد بررسی قرار گرفت.
وی سفر اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به گیلان را قدمی مهم برای رفع چالش‌های استان و آستارا عنوان و افزود: امروز مصوباتی در حوزه های بخش آب روستایی، آب و فاضلاب و شهری، مجتمع بندر، لایروبی اسکله، راه‌آهن رشت به آستارا داشتیم.
استاندار گیلان اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در استان گیلان کامل نشده و بایستی در راستای تکمیل آن گام برداریم و باید از ظرفیت‌‌های کشاورزی و گردشگری در راستای توسعه استان و اشتغال‌زایی برای جوانان بهره ببریم.
عباسی با بیان‌ اینکه برای توسعه و برطرف کردن مشکلات گیلان اگر موانع قانونی باشد از ظرفیت مجلس کمک می‌گیریم، افزود: برای توسعه منطقه آزاد انزلی محدویت زمین داریم که در این راستا پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.
مجیدعلی نازی معاون دریایی سازمان بنادر هم در حاشیه این بازدید اظهارکرد: امروز از بخش‌ های مختلف مجتمع بندری آستارا بازدید و با ظرفیت‌ها و مشکلات آن از نزدیک آشنا شدیم.
وی افزود: اخیرا لایروب دیگری به منظور لایروبی بندر آستارا به مجموعه اضافه شده تا لایروبی با سرعت انجام شود.
وی تصریح‌کرد: در تلاش هستیم تا پایان مرداد ماه سال جاری عملیات لایروبی بندر آستارا به اتمام برسد تا کشتی‌ ها به راحتی بتوانند در این بندر پهلو گرفته و عملیات مربوط به تخلیه و بارگیری نیز انجام شود.
نازی خاطرنشان‌ کرد: تمام تلاش ما بر این است پروژه لایروبی بندر آستارا طبق زمان‌بندی و تعهدات به اتمام برسد.
شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و داری سه مرز زمینی، ریلی و دریایی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.