کد خبر : 6781
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۴۲

تاکید سفیر ژاپن بر انتقال تکنولوژی برای حل مشکل تالاب انزلی

تاکید سفیر ژاپن بر انتقال تکنولوژی برای حل مشکل تالاب انزلی
کشور ژاپن با انتقال تجارب و تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی در حوزه احیای تالاب انزلی داشته باشد.

به گزارش پویشگران گیل:
سفیر ژاپن در ایران با تأکید بر همکاری گروه متخصص ژاپنی و محیط زیست استان در احیای تالاب بین‌المللی انزلی گفت: ژاپن می‌تواند با انتقال تجربه و تکنولوژی نوین در احیای این تالاب کمک موثری داشته باشد.
کازو توشی آیکاوا در دیدار با با مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان انتقال تکنولوژی را در حل مشکل تالاب انزلی کافی ندانست و گفت: فرهنگ سازی و آموزش مردم برای مدیریت پسماند ضروری است.
وی هدفش از سفر به گیلان را بررسی نتیجه فعالیت ۱۷ ساله آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در تالاب انزلی عنوان کرد و افزود: کمیته مدیریت تالاب انزلی با حضور گروه ژاپنی از سال ۲۰۱۹ به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد، اما این کمیته بار دیگر کار خود را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل محیط زیست گیلان هم گفت:کشور ژاپن با انتقال تجارب و تکنولوژی می‌تواند کمک شایانی در حوزه احیای تالاب انزلی داشته باشد.
رضا زمانی با بیان اینکه معیشت یک میلیون گیلانی به تالاب انزلی وابسته است ،از برخی طرح‌های نیمه تمام آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن از سال ۲۰۰۳ برای احیای تالاب انزلی انتقاد کرد.
وی با اشاره به اهمیت احیاء تالاب انزلی گفت: فاضلاب خانگی، رسوب و پسماند ۳ عامل اصلی تخریب تالاب انزلی است.
تالاب انزلی یکی از باارزش ترین اکوسیستم های حاضر و یکی از تالاب‌های عضو کنوانسیون رامسر است که زیستگاه پرندگان و آبزیان ارزشمند استخوانی است و این تالاب از نظر اقتصادی ، اجتماعی و گردشگری برای گیلان و کشور بسیار ارزشمند است .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.