کد خبر : 24209
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵

معاون امور مجلس رئیس جمهور:

مردم ایران در انتخابات پیش‌رو حضوری پرشوری خواهند داشت

مردم ایران در انتخابات پیش‌رو حضوری پرشوری خواهند داشت
حسینی:نظام اسلامی،نظامی بر پایه عدالت،محرومیت زدایی و کمک به اقشارضعیف جامعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

سیدمحمد حسینی در جلسه شورای مسکن گیلان افزود: باید مسئولان دولتی در کنار دست اندرکاران امور فرهنگی و اجتماعی در راستای جلب مشارکت حداکثری تلاش کنند.
وی افزود: آموزش و پرورش و دانشگاهیان به عنوان گروه‌های مرجع باید در راستای جلب مشارکت نقش موثر خود را ایفا کنند و به شبهات و ابهامات پاسخ دهند چراکه برخی آشنایی و آگاهی لازم را از اقدامات مجلس، عملکردها و اهمیت آن ندارند و نمی‌دانند مجلس چه جایگاه رفیعی در حوزه نظارتی برعهده دارد نقشی که آن‌را متفاوت و مجزا از مجالس صوری برخی کشورها می کند.
وی اضافه کرد: در فصل ششم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی می‌تواند در همه امور داخلی و خارجی تاثیرگذار باشد از اینرو اگر پشتوانه قوی، افراد کار بلد، دلسوز و متعهد در مجلس باشند یک نهاد قانونگذار و نظارتی قوی در کنار یک دولت قوی ایجاد می شود که ایران قوی را شکل خواهد داد.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه هم اکنون دنیا به انتخابات ۱۱ اسفند ایران چشم دوخته است از آن رو که مشارکت حداکثری را جلوه ای از موفقیت دولت در جلب رضایت مردم می دانند، افزود : خوشبختانه دست ما در این زمینه پر است و دستاوردهای بسیاری داشته ایم که در برخی موارد حتی خواص نیز از این اقدامات بزرگ بی اطلاع هستند و بازگو کردن این اقدامات می‌تواند روحیه خودباوری و اعتماد به نفس را در کشور افزون کند.
حسینی ادامه داد: مدال افتخار این دولت آن است که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان دولت کار و فعالیت نام گرفته است و این امر می‌طلبد مسئولان این دولت بیش از پیش روحیه انقلابی و مدیریت جهادی داشته باشند.
وی اظهار کرد: حرکت‌های خوبی در کشور در حال انجام است اما باید این فعالیت‌ها افزایش یابد و اقدامات موثری صورت گیرد که سرمایه‌های اجتماعی نظام و اسلام افزون شوند چنانکه در ۲۲ بهمن شاهد بخشی از آن بودیم و در انتخابات ۱۱ اسفند نیز باید این سرمایه های اجتماعی به میدان آید.
معاون امور مجلس رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در این ایام باید خدمات ارائه شده توسط دولت برای مردم بازگو شود، افزود: برخی بدنبال سیاه نمایی و ایجاد ناامیدی در جامعه هستند؛نمونه آن انفجار لوله های گاز پس از راهپیمایی ۲۲ بهمن بود آنها بدنبال آسیب زدن به نظام و تلخ کردن شیرینی حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن بودند که این اقدامات در اسرع وقت مهار شد اما دشمنان بیکار نمی‌نشینند و مذبوحانه تلاش می کنند به اهداف شوم خود دست یابند.
وی در ادامه به اشاره به طرح نهضت ملی مسکن تصریح کرد:نظام اسلامی، نظامی بر پایه عدالت، محرومیت زدایی و کمک به اقشارضعیف جامعه است و در این راستا عملیات اجرایی احداث بیش از ۲ میلیون واحد مسکونی در کشور در این دولت آغاز شد.مسکن یکی پروژه‌های کلان کشور است که ما در این بخش با کمبود مواجهیم و برای جبران آن دولت و مجلس،دستگاها را ملزم به همکاری با راه و شهرسازی در اجرای این طرح کرده اند بطوریکه در هفته گذشته این طرح در دانشگاهها نیز آغاز شد تا برای اساتید، کارکنان و متاهلین این مجموعه خوابگاه ایجاد شود و نیروهای مسلح نیز موظف شدند برای کادر خود مسکن احداث کنند؛ اگرچه این طرح در آغاز راه با مشکلاتی روبرو بود اما با کاری جمعی این پروژه با سرعت باید به نتیجه برسد.
حسینی اظهار کرد : این ناترازی فقط در بخش مسکن نبوده بلکه در حوزه آب نیز با مشکلاتی روبر هستیم و طبق گزارش وزیر نیرو در چهار سال اخیر خشکسالی شدیدی را شاهد بودیم که تبعات بسیاری هم در پی دارد.
وی ادامه داد: خوشبختانه هم اکنون اقداماتی برای رفع کمبود آب در حال انجام داریم، چهار خط لوله از دریای عمان و خلیج فارس به فلات مرکزی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و استانهای مختلف کشیده شده و می‌شود سازمان انرژی اتمی نیز مجتمع بزرگ آب شیرین‌کن ایجاد شده تا در مرحله اول آب ۳۰۰ هزار نفر را تامین کند.
معاون امور مجلس رئیس جمهور اضافه کرد: در بخش تامین نیرو نیز صنایع و معادن ملزم شدند نیروگاه هایی را برای تامین برق احداث کنند،در بحث تامین انرژی نیز سرمایه گذاری در حوزه های نفت و گاز، پتروشیمی و پالایشگاه می تواند مشکل کشور را کاهش دهد.
وی تصریح کرد:در حوزه مالیات هم کشور با ناترازی مواجه بود و کارمندان دولت مالیات پرداخت می‌کردند اما افراد ثروت اندوزی بودند که فرار مالیاتی داشتند این موارد توسط سازمان امور مالیاتی با شناسایی مودیان جدید برطرف شده و می‌شود.
حسینی با اشاره به تعداد زیاد پروژه‌های ناتمام و نیمه تمام کشور، گفت: این پروژه‌ها با سرعت در حال انجام است که تبدیل به فرصت شغلی و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

هفت هزار واحد اقتصادی در کشور احیا شد

به گفته وی، در دولت سیزدهم هفت هزار واحد اقتصادی و تولیدی راکد و نیمه راکد احیا و مشکل نقدینگی و بازار فروش آنها حل شده است و ما شاهد بازگشت به کار کارکنان،مهندسان و بکارگیری نیروهای جدید هستیم این امر به افزایش تولید در کشور که به معنای ارتقاء امکان تامین نیازهای داخلی و افزایش صادرات و ارزآوری است.
وی در پایان درآمد حاصل از ترانزیت را پایدار دانست و افزود: با ایجاد راه اهن رشت- آستارا درآمد حاصل از ترانزیت در کشور افزایش خواهد یافت.
حسینی با اشاره به مزایای شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: صنایع بزرگ به سمت استفاده از مزایای شرکت های دانش بنیان در حرکت هستند تا آورده خوبی برای کشور داشته باشند.
وی توسعه سیاست خارجی کشور را از رویکردهای مهم کشور عنوان و ذکر نمود: باید در سیاست خارجی توازن داشته باشیم تا از انزوایی که غربی ها به دنبال آن هستند خارج شویم،عضویت ایران در سازمانهای بین المللی نظیر شانگهای، اوراسیا و بریکس فرصت و مجالی برای صادر کنندگان، تجار و بازرگانان به منظور توسعه مبادلات تجاری فراهم می کندتا علاوه بر تامین نیازهای داخلی در بازارهای جهانی نیز حضور یابیم.
معاون امور مجلس رئیس جمهور تصریح کرد: اقدامات درحال انجام باید با انسجام، وحدت و همگرایی بین مدیران ادامه یابد و با هم افزایی امید و نشاط در کشور ایجاد شود.

 

 

 

منبع:ایرنا

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.