کد خبر : 17311
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷

استاندار گیلان:احداث بیمارستان جنرال نیازمند اهتمام همگانی است

استاندار گیلان:احداث بیمارستان جنرال نیازمند اهتمام همگانی است
اسدالله عباسی:اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال از اولویت گیلان در نظام سلامت است.

به گزارش پویشگران گیل:
استاندار گیلان در نشست شورای سلامت گیلان با اشاره به پیشتازی گیلان در شاخص‌های تهدید زا و درعین‌حال عقب‌ماندگی در شاخص‌های مثبت نظام سلامت به‌ویژه در بیماری‌های غیر واگیر،گفت: اجرای سند سلامت استان گیلان یک ضرورت است.
وی با اشاره به‌ضرورت افزایش تخت‌های درمانی در گیلان، افزود: افزایش سالمندی و کاهش جمعیت جوان، موجب افزایش بیماران شده  که لازم است با جدی گرفتن شاخص های بهداشتی، نیاز به تخت‌های درمانی را کاهش داد.
استاندار گیلان بر ضرورت عدالت در نظام سلامت استان تأکید کرد و گفت: باید استان گیلان در شمال، جنوب، شرق و غرب به بلوک‌ها و قطب های سلامت تقسیم‌بندی شود تا زمان ارائه خدمات سلامت به‌ویژه در بخش درمان، کاهش پیدا کند.
عباسی راه‌اندازی قرارگاه جهادی سلامت در گیلان را ضروری دانست و گفت: همان‌گونه که در دوران کرونا قرارگاهی برای کنترل بیماری و مهار ویروس انجام گرفت، اکنون باید قرارگاه سلامت در استان راه‌اندازی شود  تا شاهد ارتقای  سلامت در گیلان باشیم.
وی همچنین بر ضرورت احصا چالش‌ها و کاستی‌های نظام سلامت تأکید کرد و گفت: باید خدمات پاراکلینیک در کنار توسعه خدمات تخصصی در شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار، گسترش پیدا کند.
استاندار گیلان با اشاره به ارجاع بیماران از شهرستان‌ها و مناطق کم برخوردار به مرکز استان و یا تهران، گفت: این مسئله علاوه بر تحمیل هزینه به مردم، زمان درمان را نیز طولانی می‌کند.
رئیس شورای سلامت گیلان، تقویت بهورزان را یکی از الزامات نظام سلامت دانست و گفت: از جمله راه‌های جوان‌سازی جمعیت و غربالگری بیماری‌های غیر واگیر به‌ویژه پیشگیری از انواع سرطان‌ها، تقویت بهورزان است.
عباسی، صرف طرح مطالبه فقدان بیمارستان جنرال را کافی ندانست و گفت: باید تلاش‌های عملی ازجمله تأمین و جذب بودجه برای احداث بیمارستان جنرال توسط همه متولیان در بخش مجریه و مقننه به یک عزم جدی تبدیل شود.
وی بر ضرورت مدیریت جهادی در همه عرصه‌ها ازجمله بخش سلامت تأکید کرد و گفت: همه باید در مقوله پیشگیری و درمان مردم به‌صورت جهادی، پای کار باشند و شبانه‌روزی تلاش کنند.
استاندار گیلان با اشاره به قانون مولدسازی، گفت: این قانون مشمول یک‌زمان محدود است و باید املاک مازاد علوم پزشکی سریعاً با بهره‌گیری از این قانون به قیمت واقعی واگذار شود تا طرح‌های نیمه‌تمام سلامت در کوتاه‌ترین فرصت به پایان برسند.
رئیس شورای سلامت استان گیلان با اشاره به پیشرفت قابل‌قبول احداث بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت، گفت: دستگاه‌های خدماتی و زیرساختی به‌فوریت زیرساخت‌های آب، گاز، برق و مخابرات را در منطقه فراهم کنند.
عباسی با بیان اینکه اتمام بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی و آغاز عملیات اجرایی احداث بیمارستان جنرال از اولویت گیلان در نظام سلامت است، گفت: تحقق این دو انتظار دیرینه گیلانیان، نیازمند تلاش و ممارست همگانی است و کم‌کاری‌ها در تحقق این دو نیاز مبرم را به‌هیچ‌وجه نمی‌پذیریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.