کد خبر : 7050
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱:۵۱

٢٧٣ هزار گیلانی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی قرار دارند

٢٧٣ هزار گیلانی تحت پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی قرار دارند
از ابتدای سال جاری تاکنون ١٢١ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان پرداخت شده است که تقریبا به روز هستیم.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: هم اکنون ٢٧٣ هزار نفر در این استان تحت پوشش رایگان بیمه سلامت همگانی هستند.
دکتر محمود عاطف راد روز سه شنبه در نشست خبری هفته سلامت افزود: یکی از مهمترین وظایف سازمان بیمه سلامت ایران از ابتدای تاسیس تاکنون ایجاد پوشش بیمه ای برای افراد فاقد پوشش در جامعه است.
وی با بیان اینکه این افراد کسانی هستند که از طریق دستگاه های اجرایی و یا به صورت اجباری و بر اساس قانون کار تحت پوشش بیمه قرار نمی‌گیرند، اظهار داشت: در این ارتباط بیمه سلامت ایران به تناوب در سال های مختلف در قالب صندوق بیمه ایرانیان و بیمه روستایی و در زمان حاضر از طریق صندوق بیمه سلامت برای پوشش بیمه ای این افراد اقدام کرده است.
دکتر عاطف راد گفت: میزان پرداخت حق بیمه در صندوق بیمه سلامت همگانی با ارزیابی وسع سنجیده می شود و تعیین دهک درآمدی خانوار در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پایگاه رفاه ایرانیان است و بیمه سلامت ایران با استعلام از این پایگاه و تعیین دهک درآمدی متقاضی، نسبت به بیمه افراد اقدام می کند.
مدیرکل بیمه سلامت استان گیلان افزود: بر اساس آیین نامه مصوب دولت در صورتیکه افراد در سه دهک اول درآمدی باشد از پرداخت حق بیمه معاف هستند و بقیه افراد از دهک چهارم به تناسب باید در پرداخت حق بیمه مشارکت داشته باشند.
پرداخت ١٢١ میلیارد تومان مطالبات طرف قرارداد
دکتر عاطف راد در ادامه نشست خبری هفته سلامت افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ١٢١ میلیارد تومان از مطالبات طرف قرارداد با بیمه سلامت گیلان پرداخت شده است که تقریبا به روز هستیم.
وی اظهار داشت: در این مدت در راستای صیانت از حقوق بیمه شدگان و ارایه خدمات مطلوب ۹۰ میلیارد تومان به مراکز دولتی دانشگاهی، پنج میلیارد تومان سطح یک روستایی و ۲۶ میلیارد تومان به بخش خصوصی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه در زمان حاضر سه هزار و ۸۷ بیمار خاص شامل دیالیز، پیوندی، هموفیلی، تالاسمی و ام اس به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت استان گیلان هستند، افزود: تمامی خدمات بستری، دارویی و سرپایی بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت گیلان رایگان است.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ بیمه سلامت اظهار داشت: این سامانه برای پاسخگویی به ارایه دهندگان خدمات سلامت مردم و رسیدگی به درخواست های آنها در حوزه بیمه سلامت فعال است که مردم می توانند سوال ها و نظرات خود درباره بیمه سلامت را از طریق این سامانه مطرح کنند.
در زمان حاضر نیمی از جمعیت گیلان شامل یک میلیون و ۲۶۰ هزار و ۴۴ تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.