کد خبر : 16446
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۷:۱۸

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:ممنوعیت تردد کشتی‌هایی که نکات ایمنی و شرایط محیط زیست را رعایت نکنند

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان:ممنوعیت تردد کشتی‌هایی که نکات ایمنی و شرایط محیط زیست را رعایت نکنند
یونسی: پنج پروژه سرمایه‌گذاری در مجتمع بندری انزلی برای ساخت مجتمع کشتی‌سازی.
به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان، حسین یونسی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی، گفت: کنوانسیون مارپل ۵۰ سال پیش تصویب و لازم الاجرا شد و از آن زمان در حال اصلاح است و امروز از جمله کنوانسیون‌هایی بوده که بیشترین حالت پیشگیری را دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: در راستای پیشگیری از حوادث و آلودگی محیط زیست تمام کشتی‌هایی که وارد بنادر گیلان می شوند، بازرسی شده و از فعالیت کشتی‌هایی که نکات ایمنی و شرایط محیط زیست را تحت الشعاع قرار دهند، جلوگیری می‌شود.
یونسی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم در چند سال اخیر پروژه برق رسانی به کشتی‌ها است، خاطرنشان کرد: در این پروژه کشتی‌هایی که در اسکله های مجتمع بندری انزلی پهلو می گیرند می‌توانند از برق اسکله‌ها بهره گیری نمایند که این اقدام در راستای کنوانسیون مارپل صورت می‌پذیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان در ادامه به ایجاد رشته دانشگاهی دریانوردی در این استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده توانستیم در دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال، رشته مهندسی دریا در شاخه کشتی و موتور را به رشته های دانشگاهی اضافه کنیم و هم اکنون فقط رشته موتور شروع شده و در ادامه راه، دو رشته برق و عرشه نیز اضافه خواهد شد.
یونسی با اشاره به رونق اقتصادی در بندرانزلی، تصریح کرد: بندرانزلی در یک سال گذشته رونق اقتصادی خوبی پیدا کرده و  این موضوع نشان دهنده آن است که دریانوردی در این استان رونق دارد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌های انجام شده با تقویت تجهیزات دریایی و بندری تلاش می‌کنیم بنادر استان را به جایگاه اصلی خود برسانیم، بیان داشت: تقویت تجهیزات بندری را در دستور کار داریم و بزودی تا پایان سال تعداد تخلیه و بارگیری همزمان کشتی‌ها در مجتمع بندری انزلی به ۱۱ فروند ارتقاء خواهد یافت و این امر تحول بسیار بزرگی در بندر ایجاد خواهد کرد و زمینه رضایتمندی هر چه بیشتر صاحبان کالا و  همچنین افزایش ورود کشتی‌ها را فراهم خواهد کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به پنج پروژه سرمایه گذاری با اعتبار اولیه بالغ بر ۱۹ هزار میلیارد ریال در مجتمع بندری انزلی، تاکید کرد: مهمترین این پروژه‌ها، ساخت مجموعه کشتی‌سازی در مجتمع بندری انزلی است.
یونسی ادامه داد:در زمینه کشتی‌سازی و تعمیرات کشتی در بنادر شمالی کمبود داریم و سن کشتی‌ها در دریای خزر به طور میانگین بالای ۳۰ سال است و این مساله نگران کننده است.
وی با بیان اینکه مذاکره و انعقاد تفاهم‌نامه با سرمایه گذار جهت راه اندازی مجتمع کشتی‌سازی در بندرانزلی انجام شده است، عنوان کرد: اسکله و حوضچه استاندارد توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان تحویل سرمایه گذار می‌گردد و طی ۲ ماه آینده عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهد شد.

در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی از دریانوردان نمونه حوزه های مختلف تجاری، نظامی، تفریحی و صیادی تقدیر بعمل آمد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.