کد خبر : 25824
تاریخ انتشار : جمعه ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

رفع تداخل ۲۱۴ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان

رفع تداخل ۲۱۴ هزار هکتاری اراضی کشاورزی گیلان
دکتر صالح محمدی:رفع تداخل پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی در استان گیلان است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حدود ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان گیلان را مشمول مرحله اول طرح رفع تداخل اراضی دانست و یادآور شد: تاکنون ۲۱۴ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

صالح محمدی یکی از تکالیف مهم وزارت جهاد کشاورزی برای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها را صدور اسناد کشاورزی و رفع تداخل اراضی دانست و اظهار نمود: این ماموریت در استان همزمان با سایر نقاط کشور آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت رفع تداخل اراضی ملی با اراضی مردم، افزود: رفع تداخل پیش نیاز صدور اسناد کشاورزی در استان گیلان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تفاوت این استان با سایر نقاط کشور از نظر اقلیم و میزان بارش، تصریح کرد: عمده اراضی استان در صورت رهاسازی شدن، پوشیده از جنگل و بیشه زار می شود و لذا کار همکاران امور اراضی و کارشناسان کمیسیون رفع تداخل استان دشوار و زمان بر می شود.

محمدی با بیان اینکه شهرستان املش موفق شده صد درصد تعهد خودش را در کمیسیون رفع تداخل اجرایی کند، گفت: اعضای کمیته شهرستانی رفع تداخل اراضی از فرصت قانونی خود جهت رفع منازعات مردم به ویژه در حاشیه جنگل با دولت استفاده کردند.

وی ۳۵ هزار هکتار از اراضی شهرستان املش را مشمول کمیسیون رفع تداخل دانست و ادامه داد: ۱۶ هزار هکتار جزو اراضی غیرملی بود؛ ۱۱۰۰ هکتار دیگر نیز برای مردم شهرستان املش هم در کمیته شهرستانی و هم در کمیسیون استانی رفع تداخل تثبیت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان حدود ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را مشمول مرحله اول طرح رفع تداخل اراضی دانست و یادآور شد:تاکنون ۲۱۴ هزار هکتار آن رفع تداخل شده است.

منبع:روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.