کد خبر : 1484
تاریخ انتشار : جمعه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۴۷

رنگ نارنجی از نقشه کرونایی گیلان خارج شد

رنگ نارنجی از نقشه کرونایی گیلان خارج شد
وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر 100هزار نفر دست کم 10نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند

به گزارش پویشگران گیل:
طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از رنگ‌بندی شهرهای کشور، رنگ نارنجی (شهرهای پرخطر) از نقشه کرونایی استان گیلان خارج شد و تنها رنگ زرد و آبی باقی مانده‌است.
شهرستان سیاهکل از رنگ‌بندی نارنجی کرونایی خارج شد و به رنگ زرد درآمد ضمن اینکه شهرستان‌های صومعه سرا، فومن و املش از رنگ آبی خارج شدند و به رنگ زرد درآمدند و تنها شهرستان تالش همانند هفته گذشته در رنگ‌بندی آبی باقی ماند.
طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، بندرانزلی، رضوانشهر، شفت، لاهیجان، لنگرود، ماسال،رشت،خمام،رودبار،رودسر،صومعه‌سرا،سیاهکل،فومن و املش در نقشه کرونایی استان گیلان در رنگ‌بندی زرد قرار دارند.
به این ترتیب از 17 شهرستان گیلان، 16 شهرستان در رنگ بندی زرد و یک مورد آبی است و هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست، رنگ قرمز کرونایی هفته گذشته از نقشه گیلان خارج شده بود.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان درباره آخرین وضعیت بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید 19 در بیمارستان‌های استان گفت: بر اساس آمار امروز “شنبه” در زمان حاضر 49 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند.
دکتر فردین مهرابیان اظهار کرد: طی 24 ساعت گذشته هشت بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های گیلان بستری شدند ضمن اینکه 11 بیمار نیز بدحال هستند.
وی گفت: آمار بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان طی حدود 2 هفته اخیر روند کاهشی طی می کند و تعداد بیماران بستری از 84 نفر طی یکشنبه گذشته به 49 نفر رسیده‌است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همچنان بر رعایت توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از ابتلا و انتشار ویروس کرونا از جمله استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله فیزیکی به ویژه در اماکن پرازدحام تاکید کرد.
وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر 100هزار نفر دست کم 10نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.
وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این مفهوم است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان‌ها بین چهار تا ۶ نفر از میان 100 هزار نفر جمعیت است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.