کد خبر : 6568
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

داغ شدن تنور بورس گیلان با افزایش ۸۰ درصدی ارزش معاملات

داغ شدن تنور بورس گیلان با افزایش ۸۰ درصدی ارزش معاملات
صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین و صندوف سرمایه گذاری پارند پایدار بیشترین ارزش معاملات در فروردین را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
فرودین ماه امسال با وجود تعطیلی هفته نخست سال، ارزش سهام معامله شده در بورس منطقه‌ای گیلان به بیش از ۲۶ هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل از آن، رشد نزدیک ۸۰ درصدی را تجربه کرد.
فعالان بازار سرمایه اسفندماه پارسال بیش از ۱۴ هزار و ۶۱۷ میلیارد و ۹۲۶ میلیون ریال سهام معامله کردند که این میزان در فروردین ماه امسال به بیش از ۲۶ هزار و ۲۱۶ میلیارد و ۳۰۵ میلیون ریال رسید.
همچنین بازار سرمایه استان گیلان در تعداد سهام معامله شده نیز در فرودین ماه امسال با افزایش مواجه بود و با افزایش یک میلیارد و ۵۸۷ میلیون و ۴۵۴ هزار و ۶۰ سهم به ۲ میلیارد و ۱۲۵ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۲۴۹ سهم در فروردین رسید.
کفه ترازو معاملاتی تعداد سهام معاملاتی در بازار بورس گیلان طی فروردین ماه امسال به سمت فروش سنگین‌تر بود و در این مدت، یک میلیارد و ۱۹۲ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۴۲۵ سهم فروخته و ۹۳۲ میلیون و ۵۲۸ هزار و ۸۲۴ سهم خریداری شده‌است.
به همین نسبت ارزش سهام فروخته شده نیز از سهم خریداری شده سبقت گرفت و در این مدت از مجموع ارزش معاملاتی ۱۳ هزار و ۹۷۱ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۵۶۲ سهم مربوط به فروش و ۱۲ هزار و ۲۴۴ میلیارد و ۸۸۱ میلیون و ۴۹۸ هزار و ۷۴۹ سهم مربوط به خرید است.
رشد احتیاط‌آمیز بازار سرمایه در سال جدید
سرپرست تالار بورس منطقه‌ای استان گیلان گفت: صندوق با درآمد ثابت فیروزه آسیا، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین و صندوف سرمایه گذاری پارند پایدار بیشترین ارزش معاملات در فروردین را به خود اختصاص داده‌اند.
دکتر حافظ محفوظی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انجام اقداماتی که به واسطه تصویب هیات مدیره سازمان بورس انجام شد، از جمله افزایش دامنه نوسان قیمت به مثبت۶ و منفی۶ درصد و نمایش عمل منطقه بازار برای همه کاربران برخط در سامانه های معاملاتی کارگزاری در هر نماد معاملانی، منجر به بهبود نقدشوندگی سرمایه گذاری و بازگشت اعتماد به بازار سرمایه شد.
البته به گفته او، هنوز در ابتدای مسیر جدید هستیم و باید منتظر ماند و دید که در روزها، هفته ها و ماه های آینده، استقبال سرمایه گذاران به چه صورت خواهد بود، به طور کلی با توجه به ارزنده بودن بورس و اکثر سهام ها در شرایط فعلی و مصوبه های جدید سازمان بورس و اوراق بهادار، بازار سرمایه در سال جدید با رشد احتیاط آمیز آغاز شده است تا جاییکه که روزهای پایان ماه فروردین نیز شاخص یک میلیون و ۵۰۰ نیز گذشت.
تالار بورس رشت بعنوان هفتمین تالار بورس منطقه‌ای و نهمین تالار بورس کشور آبان ماه سال ۱۳۸۳ افتتاح شد.
تعداد کارگزاران در بورس منطقه‌ای گیلان طی ماه گذشته ۶۰ نفر عنوان شده‌است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.