کد خبر : 5481
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹

رئیس ستاد دیه گیلان خبر داد؛ کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران رودسری برای زندانیان جرایم غیر عمد

رئیس ستاد دیه گیلان خبر داد؛ کمک ۳۰۰ میلیون تومانی خیران رودسری برای زندانیان جرایم غیر عمد
با همراهی خیران و تلاش مددکاران می‌کوشیم تا رضایت شاکیان جلب و از شکایت خود صرف نظر کنند و یک زندگی مجدد برای این افراد جریان یابد.

به گزارش پویشگران گیل
رئیس ستاد دیه گیلان به جمع آوری 300 میلیون تومانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در جشن گلریزان رودسر خبر داد.
علیرضا یزدانی در همایش جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد رودسر با اشاره به اینکه برگزاری گلریزان روحیه گذشت، عفو و فداکاری را در جامعه افزایش می‌دهد، اظهار کرد: محکومیت زندانیان مالی بیشتر به علت ناتوانی در پرداخت بدهی، مهریه، نفقه، ضمانت بانکی و یا ناتوانی در پرداخت خسارات مالی حوادث رانندگی ناخواسته و غیر عمد بوده است.
وی به آزادی 263 زندانی جرایم غیر عمد در سال گذشته از زندان‌های گیلان خبر داد و افزود: بدهی این افراد 265 میلیارد تومان بود که هزینه آن توسط جمعی از خیران پرداخت شد.
یزدانی تصریح کرد: خیرین رودسری در جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد 300 میلیون تومان کمک کردند.
– 21 زندانی جرایم غیر عمد در رودسر چشم انتظار خیران هستند
«مهدی مرادی» رئیس اداره زندان‌های رودسر نیز در مراسم جشن گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد این شهرستان گفت: در حال حاضر 21 زندانی جرایم غیر عمد در زندان‌های این شهرستان چشم انتظار حمایت‌های خیرین هستند.
مرادی افزود: برای آزادی این تعداد زندانیان ۵ میلیارد و 600 میلیون تومان نیاز است.
وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این گونه مراسم‌ها جلوگیری از ورود آسیب‌های اجتماعی به خانواده‌های زندانیان جرایم غیرعمد است، تصریح کرد: با همراهی خیران و تلاش مددکاران می‌کوشیم تا رضایت شاکیان جلب و از شکایت خود صرف نظر کنند و یک زندگی مجدد برای این افراد جریان یابد.
– لزوم مشارکت همگانی در جشن گلریزان
«حجت الاسلام تقی روحانی» امام جمعه رودسر هم بر لزوم مشارکت همگانی در جشن گلریزان تاکید کرد و گفت: همه باید در کارهای خداپسندانه پیشقدم باشند.
حجت السلام روحانی افزود: افرادی در زندان‌ها به سبب تنگدستی و نداشتن امکان پرداخت دیه در حبس هستند که جشن گلریزان فرصت مهمی برای آزادی این افراد را فراهم می‌کند.
امام جمعه رودسر با تاکید براینکه جشن گلریزان منشأ امید برای عده فراوانی از خانواده‌های آسیب دیده است، ادامه داد: جشن گلریزان فرصتی است برای اینکه از یک امتحان و آزمایش مالی سربلند بیرون بیاییم.
وی با بیان اینکه یکی از فضیلت‌های انسانی مسئله احسان، نیکی و بخشش است، گفت: بخشش در دین اسلام به انواع و اقسام مختلف از جمله بخشش در حقوق، مال و جان تاکید شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.