کد خبر : 14028
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ - ۹:۳۵

معصومه نیک‌کار

محورپونل به خلخال بازگشایی شد

محورپونل به خلخال بازگشایی شد
تعداد ۱۲ نفر از نیروهای راهدای با بکار گیری ۸ دستگاه ماشین آلات مختلف برف روبی و طی ۱۲ روز به میزان ۲۰۰ هزار مترمکعب برف و ۳۰۰ متر مکعب خاک های ریزش شده را از سطح این محور جمع آوری کردند.

به گزارش پویشگران گیل:
محور پونل به خلخال که به دلیل نبود ایمنی و بارش های پی در پی برف سنگین، از اواخر آذرماه سال گذشته تا کنون مسدود بود، امروز پنجشنبه تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شد.
سرپرست فرمانداری رضوانشهر افزود: طول محور ۶۰ کیلومتر بوده که ۱۲ کیلومتر آن به دلیل نبود ایمنی کافی وسخت گذر بودن، هر ساله با ریزش بهمن و کولاک شدید مسدود می شود که با تلاش شبانه روزی راهداران زحمتکش اقدامات برف روبی و بازگشایی محور انجام شد و هم اکنون تردد در آن جریان دارد.
سید نادرصفوی گفت: تعداد نقاط کولاک خیز و بهمن گیر جاده پونل به خلخال در محدوده شهرستان رضوانشهر ۱۸ نقطه می‌باشد و امسال با تلاش جهادی راهداران، محور پونل به خلخال یک ماه زودتر از سنوات گذشته بازگشایی گردید.
وی بیان کرد: تعداد ۱۲ نفر از نیروهای راهدای با بکار گیری ۸ دستگاه ماشین آلات مختلف برف روبی و طی ۱۲ روز به میزان ۲۰۰ هزار مترمکعب برف و ۳۰۰ متر مکعب خاک های ریزش شده را از سطح این محور جمع آوری کردند.
صفوی همچنین در ادامه با توجه به وضعیت راههای این شهرستان موضوع آسفالت برخی از محور های اصلی و فرعی که زیرسازی انجام شده و نیاز به آسفالت دارد برای اجرای این پروژه ها از مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، قول مساعد حدود ۱۶ کیلومتر ازمحورهای آسیب دیده و همچنین بهسازی محور پونل به رضوانشهر و روکش آسفالت حدود ۴ کیلومتر محور پونل به شاندرمن را گرفت که در اسرع وقت انجام خواهد شد.
همچنین چندین نقطه حادثه خیز و پر خطر و پروژه های ایمن سازی در حال احداث از جمله برنامه های بازدید امروز بود.
شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است و علاوه بر این ۸۰۰ کیلومتر از جاده های جنگلی این شهرستان که در گذشته تحت مراقبت شرکت سهامی جنگل شفارود بود و بدنبال خروج این شرکت بهره بردار چوب از جنگل، هم اکنون این جاده ها نیز تحت پوشش اداره راهداری و حمل و نقل جاده این شهرستان می باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.