کد خبر : 10059
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گیلان:نخستین فراخوان بین المللی رهیافتهای نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان گیلان:نخستین فراخوان بین المللی رهیافتهای نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید
مردمی‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که از ایده تا عمل از خلاقیت‌های نو بهره مندشویم. همچنین اشتراک روشی با دنیا هم در ارتقای سوادآموزی کشورها و شیوه تجربه شده موثر است.

به گزارش پویشگران گیل:
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: تمامی صاحبنظران،نخبگان،دانشجویان،پژوهشگران و مجموعه‌های دانش بنیان می‌توانند در فراخوان همایش بین المللی رهیافت های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید شرکت کنند.
داوود مصطفی‌پور،معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان در جلسه شورای برنامه ریزی معاونت سوادآموزی درباره برگزاری همایش بین‌المللی رهیافت‌های نوین سوادآموزی در زیست بوم جدید اظهار داشت: این همایش در دو بخش ایده‌ها و راهکارها، شامل: مقالات، پژوهش‌ها و طرح‌های اجرائی و همچنین محصولات و تولیدات شامل: سکوها، نرم افزارها و بازی‌های آموزشی برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقمندان می‌توانند تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی: www.rasa.lmo.gov.ir ارسال نمایند.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به رویکرد نوین به مقوله سوادآموزی اظهار داشت: امروزه سواد فقط در خواندن و نوشتن خلاصه نمی‌شود.سواد رسیدن به استقلال فرهنگی است و 13 تعریف برای سواد وجود دارد و ارائه تعاریفی مانند: سواد رسانه‌ای، عاطفی، مالی و… از تعاریف جدید محسوب می‌شوند.
مصطفی‌پور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اهمیت مردمی‌سازی سوادآموزی خاطرنشان کرد: مردمی‌سازی زمانی اتفاق می‌افتد که از ایده تا عمل از خلاقیت‌های نو بهره مندشویم. همچنین اشتراک روشی با دنیا هم در ارتقای سوادآموزی کشورها و شیوه تجربه شده موثر است.
وی با اشاره به ارتقای سطح امید به زندگی در کشور به 75سال، گفت: سازمان نهضت سوادآموزی کشور به دنبال آن است که سوادآموزی را از گروه هدف 10 تا 49 سال به ۶۵ سال افزایش دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.