کد خبر : 10046
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۷

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان هشدار داد: از قارچ‌های وحشی استفاده نکنید سمی و کشنده اند

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان هشدار داد: از قارچ‌های وحشی استفاده نکنید سمی و کشنده اند
تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی دشوار است و فقط بوسیله متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و بی‌توجهی به این مسئله موجب بروز اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها و ضایعه در جامعه خواهد شد.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان: قارچ‌های سمی ازنظر ظاهری شبیه به قارچ‌های خوراکی هستند، ولی مصرف آن‌ها کشنده است.تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی دشوار است و فقط بوسیله متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به فرا رسیدن بهار و رویش انواع قارچ در مناطق جنگلی گیلان گفت: قارچ‌های سمی از نظر شکل، رنگ، بو و مزه شباهت بسیاری به قارچ‌های خوراکی دارند و مصرف آن‌ها بسیار خطرناک است.
منوچهر پارسافر درباره خطر برداشت قارچ‌های سمی افزود: مردم مراقب باشند ممکن است برخی از این قارچ‌ها در بازارهای بومی عرضه شود.
وی با اشاره به اقبال مردم به استفاده از انواع قارچ‌ها گفت: تشخیص انواع خوراکی قارچ از انواع سمی دشوار است و فقط بوسیله متخصصان و کارشناسان مجرب قارچ‌شناسی و گیاه‌شناسی امکان‌پذیر است و بی‌توجهی به این مسئله موجب بروز اتفاقات ناگوار برای خانواده‌ها و ضایعه در جامعه خواهد شد.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان تأکید کرد: یکی از نکات مهم در ارتباط با سموم این است که برای اغلب آن‌ها، پادزهر و به‌نوعی بستگی به میزان مصرف و شدت مسمومیت امکان درمان وجود دارد، اما برای سم قارچ، پادزهر خاصی وجود ندارد و معالجه میسر نیست.
با مصرف قارچ‌های سمی علائم مسمومیت ۴ تا ۵ ساعت و گاهی تا 24ساعت به‌صورت تهوع، استفراغ، اسهال، شکم‎درد، بی‌حالی، عطش،سرگیجه و همچنین عوارض روحی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج یا بی‌قراری ظاهر می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.