کد خبر : 4808
تاریخ انتشار : شنبه ۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۰

نقیلو: مهمترین چالش روابط عمومی‌ها را عدم مجوز استخدام نیروی انسانی جوان و متخصص است

نقیلو: مهمترین چالش روابط عمومی‌ها را عدم مجوز استخدام نیروی انسانی جوان و متخصص است

به گزارش پویشگران گیل: مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش خبرنگاران برای ثبت و اطلاع رسانی اقدامات هفته محیط زیست تشکر کرد و گفت: در هفته محیط زیست امسال، ۱۷۲۳ عنوان خبر محیط زیستی در رسانه های کشور منتشر شد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست از تلاش خبرنگاران برای ثبت و اطلاع رسانی اقدامات هفته محیط زیست تشکر کرد و گفت: در هفته محیط زیست امسال، ۱۷۲۳ عنوان خبر محیط زیستی در رسانه های کشور منتشر شد.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محسن نقیلو با اشاره به انتشار 1723 عنوان خبر محیط زیستی در هفته محیط زیست امسال، اظهار کرد: پایگاه های خبری با 1042 عنوان و 60.5 درصد کل اخبار، خبرگزاری ها با 522 عنوان و 30.3 در صد کل اخبار و روزنامه ها با 86 عنوان و 5 درصد کل اخبار به ترتیب رتبه اول تا سوم انتشار اخبار محیط زیستی را کسب کردند.
به گفته وی، گزارش عملکرد رسانه ها در انعکاس رویدادهای هفته محیط زیست در 1966 صفحه آماده شده است.
به گفته دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در هفته محیط زیست تلاش شد با به کارگیری خلاقیت و نو آوری با استفاده از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها اخبار به لحظه مخابره شود.
وی افزود: بیش از ۲۵۰۰ دقیقه برنامه زنده رادیویی و تلویزیون با حضور مدیران و کارشناسان و سه مستند هم از طریق قاب تلویزیون پخش گردید.
– نقش بی‌بدیل رسانه ها در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و سواد محیط زیستی
نقیلو با بیان اینکه در روز خبرنگار از رسانه‌های برتر و فعال طی مراسمی تقدیر خواهد شد، گفت: نقش بی‌بدلیل رسانه ها و به ویژه اصحاب قلم و اندیشه در ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و سواد محیط زیستی و نیز انعکاس اخبار خادمین امنیت زیستی کشور و جامعه محیط بانی در مناطق مرزی و صعب العبور، بسیار برجسته و ارزشمند است.
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در تابستان امسال با همکاری سازمان بسیج رسانه، دومین دوره تربیت خبرنگار محیط زیستی در سراسر کشور و برای عموم علاقمندان به منظور افزایش شمار شهروند خبرنگاران محیط زیستی برگزار می شود.
وی تصریح کرد: این افراد بعد از طی دوره تئوری، برای انجام کارآموزی به رسانه ها معرفی خواهند شد.
نقیلو در ادامه گفت: تاکنون سه تور رسانه ای در استان‌های تهران، سمنان و چهار محال و بختیاری با حضور عکاسان، خبرنگاران و تهیه کنندگان رادیو و تلویزیون برگزار شده است و چهارمین تور رسانه ای با موضوع اقتصاد دریا محور در حال برنامه ریزی است.
– ظرافت های خاص اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست
مدیرکل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، خاطرنشان کرد: تولید محتوا و اطلاع رسانی در حوزه محیط زیست دارای ظرافت های خاصی می‌باشد چرا که در اکثر موارد، اثربخشی اقدامات محیط زیستی بصورت فرابخشی، میان مدت و بلند مدت قابل سنجش و درک است. لذا به راحتی نمی توان بصورت کوتاه مدت موارد را برای اقناع افکار عمومی تشریح کرد.
وی تعامل مدیران ستادی و استانی را با رسانه ها مناسب ارزیابی کرد و گفت: تاکید بر این است که همیشه روایت اول اخبار از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان صورت گیرد.
نقیلو با تقدیر از تلاش صدا و سیما برای پوشش تصویری اخبار هفته محیط زیست، از تولید و پخش برنامه ای برای مخاطبان کودک و نوجوان در شبکه دو سیما برای اوقات فراغت تابستان خبر داد.
وی، تصریح کرد: روزانه و به صورت میانگین بیش از چهل خبر امیدآفرین از طریق پورتال ستاد و استان ها برای جامعه متخصصین و آگاهی عموم مردم منتشر می شود.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیش از پنجاه سفر به استان های مختلف داشته است و تلاش کردیم با همکاری روسای روابط عمومی استان‌ها، نظارت میدانی معاون رئیس جمهور به خوبی پوشش داده شود.
– مهم ترین چالش های روابط عمومی ها
نقیلو بر تخصصی بودن شغل روابط عمومی در جایگاه هنر هشتم تاکید کرد و مهمترین چالش روابط عمومی‌ها را عدم مجوز استخدام نیروی انسانی جوان و متخصص، نبود پیش بینی ردیف اعتباری مستقل برای روابط عمومی ها و عدم پرداخت سختی کار برشمرد.
وی افزود: در حال حاضر روابط عمومی در دنیا بصورت بر خط و ۲۴ ساعته با همکاری بخش خصوصی فعالیت می‌کند و می‌بایست با حداقل زمان نسبت به رفع شائبه فیک نیوزها برای جلوگیری از التهاب و تشویش اذهان عمومی اقدام نماید.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به تصویب آیین نامه مستندنگاری و ثبت تصویری طرح‌ها و پروژه‌های کشور در ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ در هیات وزیران، مستندسازی پروژه های کلان از آغاز تا پایان از محل اعتبار پروژه و توسط مجری پروژه با نظارت روابط عمومی ها را طرح مهمی دانست که در سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می شود.
– روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست به مرکز ارتقا می یابد
نقیلو ضمن تشکر از راهنمایی هایی ارشادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جایگاه رئیس شورای اطلاع رسانی این سازمان، گفت: با حمایت های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، روابط عمومی سازمان در ساختار جدید، از دفتر به مرکز ارتقا می یابد.
دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، متذکر شد: عملکرد روابط عمومی استان ها در سال ۱۴۰۱ ارزیابی شد و بر این اساس، استان تهران حائز رتبه اول گردید.
– اقدامات مهم دولت مردمی و انقلابی در حوزه روابط عمومی واطلاع رسانی
وی افزود: قرار گرفتن معیار اطلاع‌رسانی و تبیین برای اولین بار در دولت مردمی به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه های اجرایی در جشنواره شهید رجایی، گامی موثر در ارتقای جایگاه واقعی حوزه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در دستگاه‌های اجرایی است.
مدیر کل روابط عمومی و امور رسانه سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: «میزان ارتباط با رسانه‌ها»، «میزان حضور در رسانه‌های نوین»، «میزان روشنگری نسبت به انتقادات، شایعات، شبهات و ابهامات»، «میزان تعاملات و ارتباطات تبیینی مسئولین»، «میزان تولید انواع محتواهای رسانه‌ای از برنامه‌ها، فعالیتها و دستاوردها» و «میزان استقرار روابط عمومی الکترونیک» از مهمترین سنجه‌های مورد بررسی معیار اطلاع‌رسانی و تبیین در شاخص‌های عمومی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور تعیین شده است.
دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از اقدامات مهم دولت مردمی و انقلابی در حوزه روابط عمومی و اطلاع رسانی را تصویب نامه هیات وزیران درخصوص “آیین نامه چگونگی تشکیل شورای اطلاع رسانی دولت” که طی نامه شماره ۱۵۱۴۷۸ در تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۲۲ توسط معاون اول رییس جمهور به همه اعضای هیات دولت ابلاغ شد، عنوان کرد.
وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور در همایش ملی جهاد تبیین و اطلاع‌رسانی هنرمندانه و دیدار با کارگزاران روابط عمومی در سراسر کشور در آبان ۱۴۰۱ در محل سالن اجلاس سران، خاطرنشان کرد: برگزاری منظم و مستمر جلسات شورای اطلاع رسانی دولت با حضور قائم مقام دفتر رئیس جمهور برای ایجاد انسجام و وحدت رویه بین متولیان جهاد تبیین از دیگر اقدامات ممتاز دولت مردمی و انقلابی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.