کد خبر : 8068
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

توزیع کالاهای اساسی و تشدید نظارت بر اصناف در آستارا

توزیع کالاهای اساسی و تشدید نظارت بر اصناف در آستارا
متصدیان واحدهای صنفی مختلف باید به سامانه "ایران من" مراجعه و با ثبت اطلاعات صنفی، کد مربوطه را دریافت کرده و در مغازه نصب کنند تا امکان رصد سهل و سریع بازرسان فراهم شود.

به گزارش پویشگران گیل:
براساس آخرین گزارشات و بررسی‌ها مطابق مصوبه ستاد تنظیم بازار آستارا، کالاهای اساسی بازار شب عید تامین شده و در حال توزیع است و نظارت تیم‌های بازرسان اصناف از بازار و فروشگاه‌ها و مغازه‌ها برای تثبیت و کنترل قیمت‌ها و الزام بازاریان به رعایت بهداشت شدت یافته است.
بازار سرپوشیده آستارا در حاشیه دریای خزر و نزدیک گمرک این شهرستان از مکان های گردشگرپذیر و اقتصادی است و این روزها با توجه به شمار زیاد ورود گردشگران و مسافران نوروزی، شور و حال خاصی دارد.
این بازار که حدود یکهزار و ۵۰۰ غرفه را شامل می شود به همراه فروشگاه‌های اطراف آن، مملو از مسافر و گردشگر است و این شرایط، بر حجم کار بازرسان اصناف و بهداشت نیز افزوده است.
هفته قبل عنایت رضایی پور فرماندار آستارا در جلسه ستاد تنظیم بازار از تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم برای شب عید خبر داد و دستگاه ها را به نیازسنجی و تامین هر گونهکالای لازم مجاب کرده بود.
وی همچنین از دستگاه‌های متولی خواسته بود به منظور رفاه حال مردم و مسافران نوروزی، به گستره و تعداد بازرسی‌ها و بازدیدهای خود از بازار بخصوص در تعطیلات نوروزی افزایش دهند.
امروز یکشنبه یکی از تیم های بازرسان و اصناف آستارا از مرغ فروشی‌ها و قصابی‌ها بازدید کرده و متصدیان آنها را به استفاده از ماسک و درج قیمت و نصب کد واحد صنفی در ورودی مغازه مجاب کرد.
بنا بر اعلام ستاد تنظیم بازار، متصدیان واحدهای صنفی مختلف باید به سامانه “ایران من” مراجعه و با ثبت اطلاعات صنفی، کد مربوطه را دریافت کرده و در مغازه نصب کنند تا امکان رصد سهل و سریع بازرسان فراهم شود.
قدرتی رییس اتحادیه مرغ فروشان آستارا در بازدید از یک مرغ فروشی در خیابان فارابی این شهر از ورود و توزیع ۲۰ تن گوشت مرغ به این شهرستان خبر داد و گفت در صورت ادامه تقاضا با توجه به ورود مسافران، سهم دیگری نیز تامین خواهد شد.
در عین حال چند مرغ فروشی به علت تمام شدن مرغ، مغازه خود را بسته بودند و متصدی یکی از آنها گفت: چون قصد سفر دارم مرغ زیادی خریداری نکرده بودم و گرنه از نظر تامین مرغ مشکل و محدودیتی مشاهده نکرده ام.
ساسان کارجویان مدیر جهادکشاورزی آستارا به عنوان یکی از اعضای ستاد سفر این شهرستان، از تهیه و در حال توزیع بودن سه تن شکر به قیمت هر کیلوگرم ۱۶۵ هزار ریال در بازار و اعمال نظارت بر توزیع آن خبر داد.
تعطیلی خودسرانه برخی نانوایی‌ها در فصل های گذشته و بخصوص ایام تعطیل، یکی از مشکلاتی بود که مردم و مسافران آستارا را رنج می داد و سبب تشکیل صف های طولانی در مقابل نانوایی های دیگر می شد.
به نظر می رسد بازرسان اصناف در این خصوص نیز باید همت به خرج داده و از بروز مشکلات ناشی از تعطیلی‌های خارج از برنامه و هماهنگ نشده اصناف و کسبه جلوگیری کنند.
شهرستان مرزی و گردشگرپذیر بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.