کد خبر : 19869
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰

ارایه دو پروژه تحقیقاتی برق منطقه‌ای گیلان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری گیلان

ارایه دو پروژه تحقیقاتی برق منطقه‌ای گیلان در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری گیلان
اشاعه فرهنگ نوآوری و تعامل، همکاری و هم افزایی بین فن آوران و نوآوران بخش‌های دولتی و خصوصی از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوری و فن بازار استان گیلان با ارائه افزون بر ۲۵۰ محصول فن آورانه و طرح‌های پژوهشی کاربردی از ۱۳ آذر ماه در مرکز نوآوری دانشگاه گیلان گشایش یافت. در این نمایشگاه ۳۰ شرکت فعال و برتر استان گیلان از بخش‌های دولتی و خصوصی در غرفه‌های اختصاصی، بخشی از توانمندی خود را در معرض دید عموم قرار دادند که غرفه برق منطقه‌ای گیلان با توجه به گذر بدون خاموشی دو تابستان گذشته و زمستان سال گذشته، در صنعت برق نظرها را به خود جلب می‌کند به همین منظور برای آشنایی هرچه بیشتر با این صنعت با مدیر دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان گفت و گویی انجام دادیم.
طاهر قمی‌تبار مدیر دفتر تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه گفت: شرکت برق منطقه‌ای گیلان با توجه به تکنولوژی‌های پیشرفته و به روز به کار رفته در این صنعت پر اهمیت که همواره در فعالیت‌های تحقیقاتی، پیشرو است از ایده‌های مرتبط با حوزه فعالیت‌های خود حمایت می‌کند و تلاش دارد تا با تعریف موضوعات مختلف تحقیقاتی و با استفاده از دانش بومی مسائل و مشکلات موجود را حل نماید.
وی با اشاره به ارایه بخشی از توانمندی های شرکت برق منطقه‌ای گیلان افزود: از آغاز سال جاری تاکنون این شرکت ۱۳ قرارداد پژوهشی و فرصت مطالعاتی مختلف با اساتید و نخبگان این حوزه منعقد و در دست اقدام دارد و علاوه بر آن در قالب تشکیل جلسات  اتاق فکر با حضور اساتید و مراکز علمی استان و واحدهای تخصصی شرکت موضوعات جدید نیز تعریف شده است که پس از طی روند قانونی قرار دادهای آن منعقد خواهد شد تا شاهد رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنعت سرافراز برق در استان فرهیخته گیلان باشیم.
محصولات شرکت برق منطقه‌ای گیلان
قمی تبار با اشاره به توانمندی‌های این شرکت گفت: شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان نتایج حاصل از پروژه های تحقیقاتی مانند؛ « طراحی و ساخت سامانه برخط پایش سل‌های باتری و شارژ پست‌های انتقال و فوق توزیع» که توسط دکتر سید موسی آیتی از اساتید دانشگاه تهران طراحی شده را در این نمایشگاه ارایه نموده است.
وی افزود: این طرح تحقیقاتی در پست 63/20 کیلوولت شهید مقدم رشت اجرا و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این محصول ارزشمند در صنایع مختلف کاربرد داشته و در مرحله تجاری سازی قرار دارد.
وی با اشاره به یکی دیگر از طرح‌های ارایه شده افزود: شرکت برق منطقه‌ای گیلان « سیستم فرستنده گیرنده ارتباط بی سیم مابین کنتور و مودم روتر پست‌های برق»که در قالب یک قرارداد فرصت مطالعاتی توسط دکتر ابوذر تقی‌زاده سیاهکلرودی از دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان مورد مطالعه قرار گرفته است به عنوان یکی دیگر از طرح‌های ضروری و مورد نیاز در این نمایشگاه ارایه کرده است.
براساس این گزارش مهندس قربانی دبیر برگزاری نمایشگاه در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ما، عنوان کرد و افزود: در این نمایشگاه ۳۰ دستگاه اجرایی حضور دارند و با برپایی ۱۵کارگاه آموزشی با حضور صاحبنظران در حوزه مختلف علم و فن آوری آخرین یافته های علمی و عملی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در ادامه روند کاری دو رویداد فن آوری و ایده شو برای ارایه راهکارهای راهبردی برگزار خواهد شد.

 

 

منبع: روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.