کد خبر : 16857
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸

حوزه‌های پسماند و ترافیک بسترهای مهمی در همکاری‌ آموزش و پرورش و شهرداری‌ها است

حوزه‌های پسماند و ترافیک بسترهای مهمی در همکاری‌ آموزش و پرورش و شهرداری‌ها است
برای تحقق بخش های مختلف سند تحول بنیادین به همکاری شوراها ، شهرداری ها و همه دستگاه ها نیازمندیم.

به گزارش پویشگران گیل:
محمدحسین رمضانی در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر رشت درباره موضوعات متنوع همکاری گفت: یکی از راه‌های بسط و تعمیق همکاری‌ها، انعقاد تفاهمنامه است که زمینه ساز توسعه پایدار فعایت‌های دو یا چند جانبه محسوب می‌شوند.
وی با تأکید بر تمرکز مدیران در آموزش و پرورش بر اجرای سند تحول بنیادین اظهار داشت: این سند شامل: ارزش‌ها، مأموریت ها و چشم اندازهاست که در آن انواع ساحت های اجتماعی، سیاسی، اعتقادی و علمی به دانش آموزان آموزش داده می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: برای تحقق بخش‌های مختلف سند تحول بنیادین به همکاری شوراها، شهرداری ها و همه دستگاه ها نیازمندیم.
رمضانی با تأکید بر همکاری های بلند مدت شهرداری و آموزش و پرورش اظهار داشت: غنی سازی اوقات فراغت،آموزش فرهنگ ترافیک و پسماند از دوران ابتدایی باعث تربیت انسان‌های قانون مدار خواهد شد.
وی با اشاره به مسأله آمد و شد دانش آموزان مدارس استثنایی گفت: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت دانش آموزان با نیازهای ویژه به حدود ۵ / ۸ میلیارد تومان ( نرخ پارسال ) اعتبار نیاز داریم که با توجه به مصوبات قانونی امیدواریم شهرداری ها به تکلیف خود در این باره عمل کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نقش فعالیت های اردویی را در تحکیم آموزش و تربیت دانش آموزان موثر دانست و گفت: در این راستا سامانه های حمل و نقل شهرداری می‌تواند در جابجایی دانش آموزان در اردوهای استانی و شهری کمک کننده باشد.
رمضانی با اشاره به نگاه تعاملی آموزش و پرورش با سایر دستگاه ها از جمله شهرداری ها بر استفاده از تجربیات شهرداری را در بهره گیری بهینه از املاک آموزش و پرورش تأکید کرد.
شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به ضرورت همکاری شهروندان در اجرای برنامه های شهری اظهار داشت: بهترین راه در حوزه ترافیک و پسماند آموزش شهروندان به ویژه از آغاز دوره ابتدایی برای فراگیری بهتر است.
رحیم شوقی خاطرنشان کرد: اجرای تفکیک از مبدأ زباله ها و اجرای طرح شهردار مدرسه برای نهادینه کردن همکاری‌های دو جانبه ضروری است.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در این نشست با اشاره به اهمیت همکاری های دو جانبه اظهار داشت: اگر می خواهیم جامعه به دور از هرگونه زشتی ها داشتهد باشیم باید به آموزش و پرورش قوی اهمیت بدهیم.
محمد حسین واثق کارگرنیا در پایان اظهار امیدواری کرد با تشکیل کارگروه مشترک آموزش و پرورش استان و شهرداری رشت مباحث مورد توجه دو طرف در فضایی کارشناسی و تخصصی مطرح و حل و فصل شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.