کد خبر : 18124
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان:نرخ بهره تسهیلات نهضت احیا برای مناطق برخوردار و محروم و کم برخوردار به عنوان سرمایه در گردش است

مدیرکل صنعت،معدن و تجارت گیلان:نرخ بهره تسهیلات نهضت احیا برای مناطق برخوردار و محروم و کم برخوردار به عنوان سرمایه در گردش است
پورحیدری: اختصاص 536 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 برای سرمایه در گردش و تکمیل طرح‌های نیمه تمام.

به گزارش پویشگران گیل:
دکتر تیمور پورحیدری گفت: نرخ بهره این تسهیلات برای مناطق برخوردار به منظور سرمایه در گردش ۲۲ درصد، برای ایجاد واحد تولیدی ۱۹ درصد و برای مناطق محروم این وامها در قالب سرمایه در گردش با سود ۱۸ درصد و به منطور ایجاد واحد تولیدی ۱۶ درصد است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اضافه کرد: همچنین با عنوان نهضت احیاء ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات برای تامین مالی طرح‌های پیشران نیمه تمام با پیشرفت بالای ۷۰ درصد، کمک به احیای واحدهای راکد و نیمه فعال و فعال زیر ظرفیت اسمی و نیز واحدهای تولیدی به منظور رسیدن به حداکثر ظرفیت تولیدی ابلاغ شده است.
به گفته وی، نرخ بهره تسهیلات نهضت احیا برای مناطق برخوردار و محروم و کم برخوردار به عنوان سرمایه در گردش ۱۲ درصد و برای ایجاد واحد تولیدی ۱۰ درصد است.
وی اضافه کرد: شیوه‌نامه پرداخت تسهیلات رونق تولید سال ۱۴۰۲ نیز ابلاغ شده که برای کمک به کلیه واحدهای تولیدی با سود ۲۳ درصد پرداخت می‌شود.
پورحیدری اظهار کرد: تسهیلات طرح تام نیز طی تفاهمنامه سازمان ایمیدرو با بانک ملی کشور در راستای حمایت از واحدهای تولیدی با سود ۲۳ درصد و تسهیلات کمک‌های فنی و اعتباری نیز ابلاغ شده است. در این تسهیلات به واحدهای صنعتی در طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی با پیشرفت حداقل ۷۰ درصد کمک شده و سرمایه در گردش جهت تهیه مواد اولیه واحدهای فعال تامین می‌شود که از طریق بانک صنعت و معدن پرداخت خواهد شد.
وی تصریح کرد: اکنون شناسایی واحدهای تولیدی مشمول این طرح‌ها برای ارسال به دفاتر تخصصی در وزارت صمت در حال انجام است.
۹۳۵
واحد صنعتی بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی گیلان وجود دارد که ۷۹ درصد آنها فعال هستند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.