کد خبر : 763
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱

دکتر سیدحسین رضویان: چرخه پسماند در گیلان مغفول مانده است

دکتر سیدحسین رضویان: چرخه پسماند در گیلان مغفول مانده است

به گزارش پویشگران گیل: عضو شورای اسلامی شهر رشت در هشتاد و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به معضل زباله در سراوان اظهار کرد: براساس قانون، محل های دفن پسماند بر اساس نظرات وزارت کشور انجام می‌شود و وزارت کشور موظف است اعتبارات و اقدامات مربوط به دفن پسماند را راسا و یا از

به گزارش پویشگران گیل:
عضو شورای اسلامی شهر رشت در هشتاد و سومین جلسه علنی شورا با اشاره به معضل زباله در سراوان اظهار کرد: براساس قانون، محل های دفن پسماند بر اساس نظرات وزارت کشور انجام می‌شود و وزارت کشور موظف است اعتبارات و اقدامات مربوط به دفن پسماند را راسا و یا از سوی بخش خصوصی تامین کند.
دکتر سیدحسین رضویان با بیان اینکه حدود یکسال است که در محل دفن زباله سراوان مباحث مختلفی مطرح می‌شود،افزود: برای انتخاب و بهره‌برداری از یک موقعیت جغرافیایی به منظور محل دفن زباله براساس قانون ۲۱ آیتم وجود دارد و متاسفانه هنوز در استان بسیاری از آیتم‌ها انجام نشده است.
وی با انتقاد از انباشت زباله در سراوان تصریح کرد: متاسفانه محل دفن جدید زباله هنوز در استان حل نشده است و چرخه مدیریت پسماند یک چرخه پیوسته است که هر کدام از این چرخه اگر به درستی عمل نکند به واقع مشکلات رقم می خورد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت با تشریح چرخه‌های مختلف پسماند بیان کرد:دفن در محیط آخرین چرخه زباله است،ولی تمامی تیترها به دفن چرخه زباله اشاره دارد و متاسفانه دیگر چرخه زباله که شامل تفکیک و بازیافت و تبدیل به انرژی است، مغفول مانده است.
رضویان با بیان اینکه رئیس شورای شهر پیربازار طی مصاحبه ای موضوعاتی را مطرح کرد افزود: در این مباحث اعلام شد که قرار است زباله پیربازار نیز به رشت منتقل شود و این در حالی است که سراوان با مشکلات زباله فراوانی مواجه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.