کد خبر : 28681
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور؛

کتابخانه مرکزی رشت می‌تواند الگوی کارآمدی دستگاه‌های اجرایی باشد

کتابخانه مرکزی رشت می‌تواند الگوی کارآمدی دستگاه‌های اجرایی باشد
سرهنگ بایرامی:استان گیلان یکی از مناطق مستعد توسعه فرهنگ مطالعه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت، توجه به این مرکز مهم فرهنگی را به عنوان الگوی کارآمدی دستگاه های اجرایی در گیلان توصیف کرد و توسعه نگاه حمایتی مدیران و مسئولین استانی از حوزه فرهنگ را به عنوان رکن اصلی پیشرفت جامعه مهم ارزیابی کرد.

سردار عباس بایرامی، رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور امروز با همراهی محمدمهدی نیازمند، مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان و حسین بهمنش،رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی گیلان با حضور در کتابخانه مرکزی رشت ضمن گفتگو با یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان از این مرکز فرهنگی در حال تکمیل بازدید و در جریان فعالیت ها، اقدامات و نیازهای آن قرار گرفت.
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور در جریان بازدید و گفتگو با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف را در گرو توجه به حوزه مهم فرهنگ و بویژه زیرساخت‌های کتابخانه ای در همه مناطق و ایجاد عدالت فرهنگی و توسعه آن برای آحاد مردم دانست.
سردار عباس بایرامی استان گیلان را یکی از مناطق مستعد توسعه فرهنگ مطالعه دانست که با توجه بیش از پیش به عرصه مهم کتاب و کتابخوانی می توان کاستی ها در این بخش را جبران کرده و شاهد پویایی و نشاط بیشتر مردم و مشتاقان کتاب و کتابخوانی بود.
سرهنگ بایرامی ایجاد کتابخانه‌های عمومی استاندارد و مجهز در اقصی نقاط کشور و استان گیلان را حاکی از نگاه فرهنگی مجموعه نهاد کتابخانه‌های عمومی به توزیع عادلانه مقوله کتاب و کتابخوانی توصیف کرد و با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت با پیشبینی امکانات و فعالیت‌های مختلفی چون بخش مادر و کودک، اتاق قلم، ساختکده و نیز بخش ویژه سالمندان که با ابتکار این مجموعه پویا در حال تکمیل است، می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات در حوزه کتاب و کتابخوانی و کمبود شاخص فضای مطالعاتی استان را مرتفع کند،بر هم‌افزایی و کمک همه مسئولین استان برای به ثمر رسیدن این پروژه مهم فرهنگی تاکید نمود.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور توجه به کتابخانه مرکزی رشت را به عنوان الگوی کارآمدی دستگاه‌های اجرایی در گیلان توصیف نمود و توسعه نگاه حمایتی مدیران و مسئولین استانی از حوزه فرهنگ را به عنوان رکن اصلی پیشرفت جامعه مهم ارزیابی کرد.
یاسر تقوی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت های مختلف و متعدد کتابخانه های عمومی استان گیلان، وجود 86 باب کتابخانه عمومی در شهرها، بخش ها و روستاهای استان را خاطرنشان کرد و از ارائه خدمات کتابخانه توسط دو کتابخانه سیار در شهر رشت و منطقه آزاد انزلی برای تسهیل دسترسی مردم مناطق فاقد کتابخانه خبر داد.
تقوی همچنین تکمیل کتابخانه مرکزی رشت را مهمترین اولویت فرهنگی در گیلان توصیف کرد و گفت: در صورت تکمیل و بهره‌برداری کامل این مرکز فرهنگی بخش اعظمی از مشکلات کمبود فضای مطالعاتی در رشت برطرف شده و مزایای فراوان آن شامل همه مردم و مسئولین استانی خواهد شد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه و پیگیری مسئولین کشور و استان گیلان پروژه کتابخانه مرکزی رشت به ثمر رسیده و میزبان همه مردم گیلان باشد.
گفتنی است بازدید رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از بخش‌های مختلف کتابخانه مرکزی رشت و نیز دیدار و گفتگو با کتابداران این مرکز فرهنگی پایانبخش این دیدار بود.
منبع:روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.