کد خبر : 13268
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۹:۱۰

معصومه نیک کار

۱۶ پروژه دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در گیلان فعال است

۱۶ پروژه دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در گیلان فعال است
در حال حاضر تعداد سرمایه گذاران چینی حاضر در گیلان بیش از سایر کشورهاست و ۲ متقاضی نیز برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیر کل اقتصاد و دارایی گیلان با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۱۹۵ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی مصوب در استان محقق شده است، گفت: در حال حاضر ۱۶ پروژه دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی در این استان فعال است.
علیرضا نوروزی بهمبری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در مورد اقدامات انجام شده در خصوص جذب سرمایه گذار خارجی در استان گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان گیلان جذب شده که غالب این طرح ها در منطقه آزاد انزلی مستقر هستند.
وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد سرمایه گذاری های خارجی صورت گرفته استان در حوزه صنعت بوده است،افزود: در راستای جلب و جذب سرمایه گذاری خارجی اقداماتی مانند بازاریابی فرصت های سرمایه گذاری صورت می گیرد.
وی یکی از اقدامات مرتبط با بازاریابی را معرفی فرصت های سرمایه گذاری به گروههای هدف و تشریح و تبیین فرصت ها و ظرفیت های سرمایه گذاری در همایش ها و نمایشگاههای ملی و بین المللی عنوان کرد.
نوروزی تصریح کرد: هدف از شرکت در این رویدادها آن است که سرمایه گذاران خارجی را با فضای سرمایه گذاری استان آشنا کنیم. پس از جذب سرمایه گذار خارجی نظارت بر روند سرمایه گذاری نیز صورت می گیرد و در خلال این نظارت‌ها مشکلات و موانع سرمایه گذاری احصا می شود.
وی تاکید کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی بعنوان تنها متولی سرمایه گذاری خارجی در استان پیگیر مطالبات این سرمایه گذاران است، وی ادامه داد: نظارت ها به منظور فراهم کردن فضایی امن تر برای کسب و کار و سرمایه گذاری انجام می شود.
مدیر کل اقتصاد و دارایی استان گیلان گفت: سرمایه گذاران مختلفی از کشورهای اروپایی و آسیایی علاقمند به سرمایه گذاری در استان گیلان هستند. در حال حاضر تعداد سرمایه گذاران چینی حاضر در گیلان بیش از سایر کشورهاست و ۲ متقاضی نیز برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت:همچنین یک سرمایه گذار خارجی نیز در حال انجام اقدامات اولیه برای دریافت مجوزهای ساخت و ساز است تا پس از طی این مراحل مجوز فعالیت سرمایه گذاری خود را دریافت کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.