کد خبر : 8732
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴

کارگروه جهادی رونق تولید و اشتغال در گیلان تشکیل شد

کارگروه جهادی رونق تولید و اشتغال در گیلان تشکیل شد
تمام سعی ما بر این است که از نظر تولید و اشتغال بر اساس برنامه راهبردی دولت عمل کرده و با آن همراه باشیم و این مهم را نیز راستی آزمایی خواهیم کرد.

به گزارش پویشگران گیل:
نماینده عالی دولت در گیلان در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید دستور داد با تشکیل کارگروه جهادی رونق تولید و اشتغال نخستین جلسه آن طی هفته آتی برگزار شود.
به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: در این قرارگاه با ریاست استاندار راهکارهای برون رفت از چالش‌های موجود در عرصه تولید و اشتغال مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه تمام واحدهای تولیدی فعال، نیمه‌فعال و تعطیل استان گیلان باید احصاء و به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ارائه شود، اضافه کرد: تمام تلاش ما باید بر این باشد تا قبل از اینکه تولید کننده به بن برست برسد، یاری رسان او باشیم.
استاندار گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان افزایش تولید، مهار تورم اظهار کرد: امروز تولیدکنندگان نیاز به تشویق و حمایت دارند از این‌رو همه ما باید در این راستا از هیچ کوششی دریغ نکنیم.
وی با بیان اینکه گیلان ظرفیت‌های زیادی در عرصه تولید دارد و عرصه‌ها شناسایی و کاربری آنها نیز مشخص شده‌است، اضافه کرد: همه این موارد باید دسته‌بندی شود و بانک‌های عامل نیز در بخش تسهیلات توجه و کمک کنند.
استاندار گیلان با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید ۸۵ درصد منابع را صرف تولید کنند،خاطر نشان کرد: برخی از بانک‌ها از نظر منابع و مصارف خوب عمل کردند، ضمن اینکه قرار بر این بود تا بانک‌های خصوصی نیز وارد میدان شوند.
وی با بیان اینکه بانک‌ها هم باید اسامی واحدهای تولیدی که قصد پرداخت بدهی را ندارند برای راستی آزمایی اعلام کنند، اضافه کرد: البته همیشه نگاه بر این باشد که واحدهای تولیدی نقش موثری در جامعه در بخش‌هایی اعم از اشتغال، رونق تولید و سرمایه‌گذاری دارند بنابراین باید توافقی مشکلات واحدهای تولیدی را مرتفع و کارها را پیش ببریم.
نماینده عالی دولت درگیلان تصریح کرد: تسهیل و رفع موانع تولید نشان می‌دهد که گاهی بسیاری از گِره‌ها در بخش تولید را می‌توان با دست باز کرد و نیازی به بروکراسی اداری نیست.
وی اظهار کرد: تمام سعی ما بر این است که از نظر تولید و اشتغال بر اساس برنامه راهبردی دولت عمل کرده و با آن همراه باشیم و این مهم را نیز راستی آزمایی خواهیم کرد.
نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه سخنانش از مدیرکل کار، رفاه و تعاون اجتماعی استان خواست تا در جلسه بعدی آمار اشتغال را بر اساس سامانه وزارت کار اعلام کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.