کد خبر : 28678
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲

در دیدار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با رییس دانشگاه آزاد انزلی:

گسترش همكاری‌ها از مهمترین اولویت‌های كاری دو نهاد است

گسترش همكاری‌ها از مهمترین اولویت‌های كاری دو نهاد است
به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، محمد‌سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با رییس دانشگاه و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی دیدار و گفت‌و‌گو نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

محمدسجاد سیاهکارزاده،با بیان اینکه بحث علمی، یکی از مهم‌ترین ارکان توانمندساز یا مظاهر قدرت نظام محسوب می‌شود،گفت: در افق ۱۴۴۴ پیش‌بینی شده است که ایران از نظر علمی جزء ۵ کشور برتر و توانمند باشد.
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشورمان خلاهایی میان ایده‌ها و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه‌ها و آنچه که ما را به پیش‌بینی‌های افق ۱۴۴۴ می‌رساند، وجود دارد.

رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تأکید بر ضرورت گسترش همکاری‌های منطقه متبوع خود و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی، بیان نمود: ما بر این باوریم که نگاه ما در منطقه آزاد انزلی باید دقیق و کارشناسی باشد و در بسیاری موارد نیازمند مطالعات تطبیقی هستیم.ما علاقه‌مند به توسعه همکاری‌ها با دانشگاه انزلی و نیازمند انجامِ اقداماتِ بیش‌تر و جدی‌تر در حوزه اولویت‌های پژوهشی هستیم.

وی اذعان داشت: در کنار بحث توسعه تجارت با تمرکز بر صادرات،موضوع تولید و انتقال فناوری نیز به ماموریت‌ها و رسالت‌های مناطق آزاد اضافه شده و تلاش ما بر این است که برنامه‌ها و امور خود را در این راستا قرار دهیم.

مدیر‌عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان به برگزاری رویداد علمی،تخصصی با موضوع کریدور شمال-جنوب در نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و افزود: منطقه آزاد انزلی در نظر دارد این برنامه را به صورت یک نشست علمی و یا همایش،برگزار و در این راستا از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی و دیگر دانشگاه‌ها نیز استفاده کند.

کریم کیاکجوری،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی نیز در این نشست با اشاره به عمر ۲۳ ساله این واحد دانشگاهی، گفت: طی دو سال اخیر اتفاقات مثبتی برای دانشگاه آزاد اسلامی انزلی رقم خورده است. به طور مثال ما موفق به اخذ مجوز ۵ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته‌های حقوق، حسابداری،مهندسی صنایع شدیم.

کیاکجوری در ادامه تصریح کرد: طی سه سال اخیر تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد انزلی از یک هزار و ۹۰۰ دانشجو به ۳ هزار و ۶۰۰ نفر دانشجو رسیده و تعداد رشته‌های مورد قبول عموم نیز در این واحد دانشگاهی افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی به ارتقای ۳ پله‌ای این واحد دانشگاهی نیز اشاره و عنوان کرد: دانشگاه انزلی در حوزه‌های پژوهشی، افزایش تعداد مقالات و… نیز رشد قابل توجهی داشته است. کیاکجوری ادامه داد: مجموعه دانشگاه انزلی به این نتیجه رسیده است که باید دانشگاهی کارآفرین و اجتماعی باشد. ما بر این باور هستیم که دانشگاهِ امروز باید دانشگاهی اجتماعی باشد و این پتانسیل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی وجود دارد.

وی همچنین گفت:دانشگاه انزلی به دنبال کسب درآمدهای متنوع پایدار بوده و بنا نیست صرفاً دانشگاهی آموزش‌محور باشد.

کیاکجوری با تاکید بر توجه دانشگاه‌ها به کارآفرینی و رویکرد حل مساله،خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و گسترش تعامل با آن، از اولویت‌های نخست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی است. ما آزمایشگاه‌های خود را مجهز کرده و استارتاپ‌ها در مرکز رشد، پویاتر شده‌اند. وی انجام امور مربوط به جذب دانشجوی خارجی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی عنوان کرد.

کریم کیاکجوری با اشاره به دغدغه‌مند و دانشگاهی بودن مدیر‌عامل منطقه آزاد انزلی، اظهار کرد: با توجه به رشد و پیشرفت منطقه آزاد انزلی،تلاش می‌کنیم خود را به قد و قامت دانشگاهی در حد این منطقه برسانیم. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در پایان افزود: ما راه‌اندازی پارک علم‌و‌فناوری در محدوده منطقه آزاد انزلی با محوریت دانشگاه انزلی را نیز در آینده نزدیک پیش‌بینی کرده‌ایم.

شایان ذکر است در پایان این نشست به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، از ۶ تن از اساتید برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندر انزلی تجلیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.