کد خبر : 7370
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۶

کاشت ۵۰ هزار نهال در موقوفات گیلان به اجرا درآمد

کاشت ۵۰ هزار نهال در موقوفات گیلان به اجرا درآمد
تولید درختان زینتی در زمین‌های موقوفه بی‌بی حوریه شهرستان بندرانزلی از دیگر طرح‌های است که در سال جاری اجرا شده و در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: به مناسبت هفته درختکاری ۵۰ هزار نهال در ۲۰ هکتار از زمین‌های موقوفات ۱۵ شهرستان گیلان کاشت می‌شود.
به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه گیلان حجت‌الاسلام و المسلمین ستار علیزاده در حاشیه کاشت ۱۳ هزار نهال صنوبر در زمین موقوفه مرحوم غروی در شهرستان املش افزود: این نهال‌ها خریداری شده عموما از نوع صنوبر و تعداد محدودی پالونیا هستند ضمن اینکه در۲ هکتار از زمین این موقوفه ۲۵ هزار بوته چای کشت می‌شود.
وی با اشاره به شناسایی زمین های موقوفه در ییلاقات استان گیلان و اظهار داشت: در این زمین‌های موقوفه در فصل مناسب ۲۰ هزار نهال گردو و فندق کاشت می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان از ایجاد بانک نشا با ظرفیت تولید ۳۰ هزار نهال صنوبر در زمین موقوفه طالبزاده رودسر خبر داد و افزود: این طرح دانش بنیان و با مشارکت نخبگان گیلان بوده که موقوفات استان را از خرید نهال بی نیاز خواهد کرد.
وی خاطر نشان کرد: تولید درختان زینتی در زمین‌های موقوفه بی‌بی حوریه شهرستان بندرانزلی از دیگر طرح‌های است که در سال جاری اجرا شده و در سال‌های آینده به ثمر خواهد نشست.
حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه در اسلام تاکید خاصی بر کاشت درخت شده‌است گفت: توصیه های رهبر معظم انقلاب و اقدام عملی ایشان برای کاش نهال، یک تکلیف سنگین بر پیروان ایشان ایجاد می کند.
وی اظهار داشت: کاشت نهال در زمین‌های موقوفه یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری موقوفات بوده که ضمن رونق اقتصادی در منطقه و ایجاد اشتغال، به احیا و حفظ منابع طبیعی هم کمک می‌کند.
به گفته وی، سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب چوب در کشور تولید می‌شود که چهار و نیم میلیون مترمکعب از این میزان در استان گیلان تولید می‌شود.
۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی “درختکاری” نام گرفته‌است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.