کد خبر : 6753
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳

مرغ مازاد بر نیاز از تولیدکنندگان گیلان خریداری می‌شود

مرغ مازاد بر نیاز از تولیدکنندگان گیلان خریداری می‌شود
روزانه حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گرم در استان گیلان کشتار می شود که از این میزان حدود ٣٠٠ تن مرغ به تهران و البرز ارسال و بقیه در بازار گیلان توزیع می‌شود.

مدیر پشتیبانی امور دام گیلان گفت: با توجه به آزادسازی یارانه ها و در راستای حمایت از تولیدکنندگان، مرغ مازاد بر نیاز از مرغداران استان خریداری می‌شود.
سید محمود سیدمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تاکید وزیر جهادکشاورزی و تصمیمات جلسه قرارگاه امنیت غذایی کشور، خرید مرغ مازاد از تولیدکنندگان مرغ از هفته گذشته در استان گیلان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
وی افزود:بر این اساس و در راستای تنظیم بازار تاکنون ۶۸۰ تن مرغ از مرغداری های استان گیلان خریداری شده که از این میزان ۸۰ تن از کشتارگاه لوشان به استان‌های تهران و کردستان ارسال شده است.
مدیر پشتیبانی امور دام گیلان بیان داشت: بقیه مرغ های خریداری شده مازاد بر نیاز بازار از مرغداری‌ها در سردخانه‌های استان نگهداری می‌شود تا در صورت نیاز به بازار عرضه شود.
وی اظهار داشت: روزانه حدود ۶۰۰ تا ۶۵۰ تن مرغ گرم در استان گیلان کشتار می شود که از این میزان حدود ٣٠٠ تن مرغ به تهران و البرز ارسال و بقیه در بازار گیلان توزیع می‌شود.
نزدیک به یکهزار واحد تولید مرغ در استان گیلان فعال است که روزانه بیش از ۶۰۰ تن مرغ تولید می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.