کد خبر : 27720
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴

رونمایی از اتمام فرآیند تعمیرات اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی

رونمایی از اتمام فرآیند تعمیرات اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی
یونسی: برای تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی هزینه ۱۱۰ میلیارد ریالی انجام شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

حسین یونسی در آیین رونمایی از اتمام فرایند تعمیرات اساسی اسکله گرد بلوار تاریخی بندرانزلی،گفت: این پروژه یکی از ۵ پروژه شهری است که در راستای مسئولیت‌های اجتماعی در دستور کار اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان قرار دارد.
وی با بیان اینکه تعمیر و بازسازی این پروژه از اسفند ۱۴۰۱ آغاز و در اسفند ۱۴۰۲ به پایان رسید، افزود: این اسکله نزدیک به نیم قرن پس از افتتاح،نگهداری نشده بود و در معرض نابودی قرار داشت.
یونسی با بیان اینکه تعمیرات در دریا علاوه بر اینکه سخت است، زمانبر بوده و هزینه را بالا می‌برد،خاطرنشان کرد: تعمیرات اساسی اسکله گرد توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به صورت اصولی صورت پذیرفت و تا ۳۰ سال آینده هم نیازی به تعمیر ندارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به دیگر پروژه های شهری که این اداره کل که در راستای مسؤلیت‌های اجتماعی در دست اجرا دارد،تصریح کرد: پروژه لایروبی کنار اسکله‌ها و حاشیه بلوار بندرانزلی از  بهمن ۱۴۰۱ شروع و در تیرماه ۱۴۰۲ به اتمام رسید.
 وی ادامه داد:در ابتدا تصمیم بر لایروبی ۲۵ هزارمتر مکعب بود ولی با توجه به وضعیت نامناسب این حوضچه حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب در این محدوده با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال، این کار انجام شد.
یونسی با بیان اینکه پروژه سوم اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان لایروبی تالاب انزلی است،تصریح کرد: این پروژه از مرداد ماه سال گذشته شروع شده که با پیشرفت خوبی که داشته حدود ۵۰ درصد پروژه انجام شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه این بودجه فقط برای بخش کوچکی از تالاب است،عنوان داشت: برای احیای تمام تالاب انزلی اعتبار بسیار کلان و همکاری تمامی ارگان ها را نیازمند است.
وی گفت: با توجه به اینکه در این بخش صیادان و قایقرانان با مشکلات بسیاری روبرو بودند،تصمیم بر آن شد که در گام نخست لایروبی بخش خاصی به منظور امرار معاش  آنان صورت بپذیرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه همه متولیانی که در احیای تالاب انزلی دخیل هستند،می‌دانند لایروبی به تنهایی کافی نیست، تاکید نمود: همزمان باید کار آبخیزداری انجام و از ورود فاضلابها به داخل تالاب جلوگیری شود و اگر این ۲ کار انجام نشود این مشکل را سال دیگر شاهد خواهیم بود و مجددا قایقرانان با معضلات گل و لای تالاب مواجه خواهند شد.
یونسی در ادامه به پروژه تعریض خیابان بایندر اشاره و گفت: این طرح یکی از پروژه‌های بسیار پیچیده بود که مجوز آن باید از ۵ وزیر اخذ می‌شد و همچنین از شهروندان حاشیه خیابان زمین خریداری صورت می گرفت که با پیگیری‌های انجام شده این کار به صورت قانونی در حال انجام است و طبق برنامه زمانبندی،در اوایل مهر ماه سالجاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی در خصوص پروژه روکش خیابان بندر، تصریح نمود: به دلیل دمای پایین هوا که ماندگاری آسفالت را مشکل می کند، بخشی از این پروژه به بعد عید موکول شد.
 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با بیان اینکه مجتمع بندری انزلی، بندری با ظرفیت ۱۰ میلیون تنی است و از ظرفیت خوبی که دارد به صورت کامل استفاده نمی‌شود، گفت: اگر بخواهیم ظرفیت را افزایش دهیم کالاهای بسیاری وارد شهربندرانزلی می‌شود و از طریق جاده ای قادر به حمل این کالاها نخواهیم بود لذا نیاز مبرم به ریل داریم.
محمد پورخوش سعادت، فرماندار شهرستان بندرانزلی نیز در این مراسم با بیان اینکه در دولت سیزدهم اتفاقات مثبتی رخ داده اظهار داشت: پیگیری ها و زحماتی که اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در بندرانزلی انجام داد فراتر از آن انتظار ما بود.
وی افزود: اقدامات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در حوزه‌های مختلف عمرانی خیابان اطبا، اسکله گرد،خیابان بایندر این خدمات متقابل باعث شد که نویدبخش حرکت‌های مثبت در شهر باشد.
نماینده عالی دولت در شهرستان بندرانزلی،با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد بنادر در دولت سیزدهم فعال‌تر شده و مجتمع بندری انزلی نیز تراز مثبتی پیدا کرده، گفت: این امر نوید بخش آینده درخشانی برای این شهر است و امیدوارم این بندر در بین بنادر شمالی همانطور که نقش پدافند غیرعامل را داشته، نقش پررنگی تری در اقتصاد کشور داشته باشد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.