کد خبر : 25435
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۷:۵۸

رئیس هیات قایقرانی استان گیلان:

قایقرانی به عنوان یک رشته افتخارآفرین شایسته توجه بیشتر است

قایقرانی به عنوان یک رشته افتخارآفرین شایسته توجه بیشتر است
علیرضا محمدی:رشته قایقرانی در استان گیلان رشته ای ریشه‌دار است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پویشگران‌ گیل:

در پی اعلام هیات قایقرانی به عنوان دومین هیات برتر در کشور علیرضا محمدی رئیس هیات قایقرانی استان گیلان در گفت‌وگویی به بررسی عملکرد این هیات پرداخت و دلایل و شاخصه‌های در نظر گرفته شده در این انتخاب را مورد واکاوی قرار داد.
رئیس هیات قایقرانی استان گیلان که خود از قهرمانان این رشته است ارزیابی خود از جایگاه واقعی قایقرانی در استان گیلان را این‌طور بیان نمود: رشته قایقرانی در استان گیلان با توجه به شرایط جغرافیایی و اقلیمی از دیرباز جزو رشته های ورزشی شاخص بوده و از همین رو قهرمانان بسیاری از این استان برای تیم های ملی افتخار آوری کرده اند . با توجه به کمبود امکانات در استان گیلان همواره با تلاش مضاعف ورزشکاران و مربیان این رشته در استان توانسته جایگاه خود را در قایقرانی کشور حفظ کند و در هر کدام از رقابت‌های آسیایی و جهانی و المپیک همواره جوانان گیلان از شانس‌های مسلم مدال آوری بوده اند.
علیرضا محمدی با اشاره به جایگاه ورزش خصوصا قایقرانی در زادگاه خود بندرانزلی بیان کرد: شهرستان بندرانزلی غیر از رشته قایقرانی در رشته‌های دیگر ورزشی هم در تیم های ملی نمایندگانی دارد که در میادین بین‌المللی همیشه افتخار آفرینی کرده اند.انزلی با داشتن مردمانی خونگرم، با اراده و ورزش‌دوست همواره حامی اصلی جوانان ورزشکار خود بوده . همانطور که شاهدید تیم ملوان نماینده شایسته این شهرستان و استان در لیگ‌های داخلی در بخش آقایان و بانوان است و در دیگر رشته‌های رزمی و توپی نیز همواره مدعی مدال آوری در رقابت‌های مختلف بوده ایم.
وی درباره تداوم موفقیت هیات قایقرانی استان گیلان در بین هیات‌های قایقرانی کشور اظهار کرد: رشته قایقرانی در استان گیلان رشته ای ریشه‌دار است.همواره جوانان ورزشکار این رشته در استان گیلان با نگرش حرفه ای به این رشته نگاه می‌کنند و برای حفظ جایگاه خود تلاش و کوشش خود را صد چندان می‌کنند. ما هم به‌عنوان خادم این قهرمانان همیشه تلاش کرده ایم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان و ایجاد تعامل با فدراسیون زمینه‌ساز حضور پر رنگ و همراه با مدال قایقرانان خود در میادین داخلی و بین‌المللی باشیم.
محمدی ادامه داد: حضور در لیگ‌های داخلی،برگزاری کلاس‌های داوری و مربیگری و میزبانی از اردوهای آماده سازی تیم‌های ملی در رشته‌های مختلف و پتانسیل برگزاری مسابقات داخلی از شاخصه‌های اصلی انتخاب این هیات در بین هیات‌های قایقرانی کشور بوده است.نکته دیگری که مدنظر هیات استان است تقویت جنبه‌های همگانی و توریستی رشته قایقرانی در استان گیلان است.برنامه ریزی لازم جهت شناساندن این رشته در همایش‌هایی تحت عنوان همایش‌های خانوادگی و در کنار آن استعدادیابی استعدادهای برتر این رشته با استفاده از پتانسیل همایش‌هایی از این دست و همچنین پایگاه ورزش قهرمانی استان، در حال انجام است.
رئیس هیات قایقرانی استان گیلان در خصوص دورنمای این رشته در استان تاکید نمود: من به‌عنوان یکی از مدال آوران این رشته در سالیان گذشته مشکلات بچه‌ها را به خوبی درک می‌کنم.امیدوارم مسیری برای تحول این رشته در کشور باز شود.همیشه اعتقادم بر این بوده که قایقرانی با توجه به ظرفیت بالای افتخارآفرینی و مدال‌آوری در میادین مختلف مورد توجه قرار نمی‌گیرد.انتظار نداریم مثل فوتبال به قایقرانی توجه شود چون فوتبال یک ابر ورزش و در تمامی دنیا مورد توجه‌ترین رشته ی ورزشی است.اما امید داریم شرایط به گونه ای مدیریت شود که باعث دلگرمی مدال آوران این رشته و تلاش بیشتر و هدفمندتر آنها در ادامه مسیر باشیم.
محمدی در پایان گفت: به‌عنوان مسئول این رشته در استان همواره خود را مدیون و بدهکار قهرمانان می‌دانم و روز خوب زندگی ام روزی است که قهرمانان ورزشی که به اهتزار درآورنده پرچم عزیزمان در میادین جهانی هستند از ته دل خوشحال باشند.
منبع: روابط‌عمومی هیات قایقرانی استان گیلان
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.