کد خبر : 1660
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

آزادسازی ۳۰هزار مترمربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش چوکام گیلان

آزادسازی ۳۰هزار مترمربع از اراضی ملی پناهگاه حیات وحش چوکام گیلان
گشت‌زنی نیروهای یگان شهرستان برای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر ادامه دارد

به گزارش پویشگران گیل:رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت از آزادسازی 30 هزار مترمربع از اراضی ملی تصرف شده در پناهگاه حیات وحش چوکام خمام خبر داد.
دکتر محمدتقی تقی‌زاده گفت:با توجه به تاکید مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان در برخورد قاطعانه و جدی با هر گونه تصرف در اراضی مناطق چهارگانه و ملی،سی هزار مترمربع زمین تصرف شده در منطقه پناهگاه حیات وحش چوکام در شهرستان خمام از فردی که بصورت غیرمجاز تصرف و تغییر کاربری داده شده بود،پس از سیر مراحل قانونی رفع تصرف شد.
وی افزود:فرد مذکور اراضی مذکور را تصرف و درآن با احداث بنای بتنی به مساحت 80 مترمربع، ساخت استخر پرورش ماهی و زیرکشت بردن برنج اقدام به تغییر کاربری اراضی ملی نموده بود که با حکم مراجع محترم قضائی و به استناد ماده 690 قانون تعزیرات حکومتی و مواد 1و 4 قانون حفظ واحیاء تالاب‌های کشور ،کلیه آثار تصرف شده ،جمع‌آوری و زمین مورد نظر با پیگیری‌های حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان و شهرستان رشت و همکاری مراجع  قضایی شهرستان آزادسازی شد.
تقی زاده با اشاره به اینکه گشت‌زنی نیروهای یگان شهرستان برای حفاظت از اراضی ملی به صورت مستمر ادامه دارد، خاطرنشان کرد:این اداره، هرگونه تصرفات را با جدیت دنبال و با متخلفان در چارچوب قوانین و مقررات قاطعانه برخورد می‌کند.
پناهگاه حیات وحش چوکام با مساحت 346 هکتار در شرق تالاب انزلی بخشی از مجموعه تالاب انزلی است که به دلیل اهمیت زیستگاهی از دیدگاه پرندگان مهاجر آبزی از تاریخ 1381/2/15 به مدت ۵ سال منطقه شکار ممنوع سپس در سال 1384با افزایش مساحت به 443/69 هکتار تبدیل به پناهگاه حیات وحش چوکام گردید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.