کد خبر : 25207
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵

نماینده ولی فقیه در گیلان:

کشاورزان گیلان نباید دغدغه فروش داشته باشند

کشاورزان گیلان نباید دغدغه فروش داشته باشند
آیت الله فلاحتی:تغییر کاربری‌هایی که تبدیل به ویلاسازی شده و به استان آسیب می‌رساند باید جلوگیری و برخورد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت برنج، چای و زیتون را سه محصول ارزشمند استان دانست و گفت: مسئولان باید در رفع دغدغه کشاورزان بکوشند و این قشر تولید کننده نباید نگرانی فروش و بها را داشته باشند.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان،آیت‌الله رسول فلاحتی به مناسبت فرارسیدن هفته منابع طبیعی در دیدار با مسئولان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان اظهار کرد: با توجه به فراهم شدن بسترهای خوب در آسیای میانه باید تدبیری شود تا کشاورزان گیلانی تولیدکننده محصولاتی اعم از برنج،چای و زیتون دغدغه‌ای بابت فروش و قیمت نداشته باشند.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفاظت از اراضی کشاورزی در گیلان و جلوگیری از تغییر کاربری اضافه نمود: منابع طبیعی،جهاد کشاورزی و دستگاه قضا باید به این مهم توجه کنند؛ البته تغییر کاربری تولید به تولید مشکلی ندارد و تغییر کاربری‌هایی که تبدیل به ویلاسازی شده و به استان آسیب می‌رساند باید جلوگیری و برخورد شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به برخی مشکلات کشاورزان در سال های اخیر عنوان کرد: تمام مشکلات از سوی نظام و حاکمیت یا از سوی کشاورزان نیست بلکه بر اساس زمینه‌ها و شرایط به وجود آمده، فرامنطقه‌ای و استانی است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مدیریت خوب آب کشاورزی در سال زراعی گذشته در گیلان افزود: در سه سال اخیر با توجه به کاهش نزولات آسمانی به دلیل مدیریت خوب آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، استانداری و رسانه‌ها آب کشاورزی در این استان به خوبی مدیریت شد.
آیت الله فلاحتی با تاکید بر ضرورت مدیریت آب کشاورزی در سال زراعی جدید و توصیه‌های لازم به کشاورزان اظهار کرد: کشاورزان باید با توصیه‌های مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی کار را آغاز کنند ضمن اینکه سموم کشاورزی به موقع در اختیار کشاورزان قرار گیرد.
وی همچنین از تلاش‌های جهاد کشاورزی طی یک سال گذشته در موضوعاتی اعم از مدیریت کشاورزی، سموم آفات و مدیریت جنگل‌ها، مراتع و آب قدردانی کرد.

 

منبع:روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.