کد خبر : 25188
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان:

هزینه‌های ارتباطی بیشترین درصد نرخ تورم در گیلان

هزینه‌های ارتباطی بیشترین درصد نرخ تورم در گیلان
نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن‌ ماه‌ سال جاری نسبت به بهمن‌ ماه‌ سال گذشته در کشور را برابر ۳۵.۸ درصد است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان گفت: میزان تغییرات ماهانه شاخص قیمت در بهمن ‌ماه‌ سال جاری نسبت به ماه گذشته در کشور ۱.۴ درصد و استان برابر ۱.۸درصد است که «ارتباطات»،«خرید وسایل نقلیه»،«نان و غلات» و «اجاره» دارای بالاترین مقدار تورم بوده است.
وحید طیفوری با انتشار شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها،در خصوص نرخ تورم کشور و استان در بهمن ماه ۱۴۰۲،ادامه داد: گیلان در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه شانزدهم کمترین نرخ تورم است و استان‌های تهران با نرخ ۳۷.۷ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و یزد با نرخ تورم ۵۲.۹ درصد بالاترین نرخ تورم کشور را دارد.
وی تصریح نمود: بین استان‌های بالاترین و پایین ترین نرخ تورم نزدیک به ۱۵.۲ درصد تفاوت وجود دارد و نرخ تورم کل کشور معادل ۴۲.۵ درصد و استان گیلان معادل ۴۳.۹ درصد است؛ که نسبت به مقدار مشابه در کشور حدود ۱.۴ درصد بیشتر است.
طیفوری ادامه داد: بالاترین نرخ تورم استان در گروه «گوشت قرمز و ماکیان»،«ماهی‌ها و صدف‌داران»، «هتل و رستوران»، «خرید وسایل نقلیه» و «خدمات نگهداری و تعمیر واحد مسکونی» ‌بوده است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در بهمن‌ ماه‌ سال جاری نسبت به بهمن‌ ماه‌ سال گذشته در کشور را برابر ۳۵.۸ درصد و در استان برابر ۳۷.۷ درصد اعلام و افزود: بالاترین نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه استان در گروه «گوشت قرمز و ماکیان»، «ماهی‌ها و صدف‌داران» و «هتل و رستوران» ثبت شده است.

 

 

منبع:روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.