کد خبر : 16771
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۳

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:از سرمایه‌های مادی و معنوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌شود

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:از سرمایه‌های مادی و معنوی مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده می‌شود
رمضانی چابک:رویکرد دولت مردمی سیزدهم و این وزارتخانه، تحقق عدالت و توجه به سرمایه‌های فرهنگی در اقصی نقاط کشور است

به گزارش پویشگران گیل:
به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان؛ مهدی رمضانی چابک در آیین تکریم سرپرست و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، این استان را دارای تاریخی بلند و غنی خواند و گفت: از ظرفیت‌ها و پیشینه فرهنگی و تاریخی گیلان آشنایی کامل دارم.
وی افزود: فرهنگ مقاومت از گیلان شروع شد و میرزا کوچک جنگلی فرهنگ مقاومت را پایه ریزی کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به درخشش فرهنگ مقاومت در منطقه و به‌ویژه فلسطین بیان کرد: فرهنگ مقاومت از مسیر گیلان و جای پای نهضت میرزا می‌گذرد.
رمضانی چابک با اشاره به درخشش سرود “سلام فرمانده” اضافه کرد:سرود سلام فرمانده گیلان کار بزرگ و اثرگذار فرهنگی است که جهانی شد و در فرسنگ‌های دور نیز خوش درخشید.
وی با تاکید بر تحقق عدالت فرهنگی در کشور افزود: ایجاد فضاهای فرهنگی و زیرساخت‌های هنری در کشور در راستای تحقق عدالت فرهنگی صورت گرفت.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از دستاوردهای ویژه دولت سیزدهم در سال‌های اخیر را اختصاص ۱۰ میلیارد ریال برای هر انجمن فرهنگی و هنری، موسیقی، نمایش، تجسمی و شعر و ادب برای استان‌های کشور اعلام کرد و افزود: ردیف بودجه این اعتبار معین و مشخص است و در نخستین تخصیص اعتبارات از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به انجمن‌های فرهنگی و هنری استان‌ها ابلاغ خواهد شد تا جریان فرهنگی هنری پر شوری را در سطح کشور شاهد باشیم.
رمضانی چابک با تاکید بر لزوم مردمی سازی فعالیت‌های فرهنگی در بخش‌های مختلف بیان کرد: به کارگیری ظرفیت‌های مردمی در انجام کارهای فرهنگی و تولید آثار فاخر هنری ضرورت دارد.
وی به شکل گیری قرارگاه شهید آوینی به منظور جریان مردمی سازی فرهنگ در مجموعه ستادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: برای این قرارگاه ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دیده شده که به همه شهرستان‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی استان اختصاص خواهد یافت تا پویایی و نشاط به همه حوزه‌های فرهنگی و هنری تزریق شود.
وی از مدیرکل جدید گیلان خواست ضمن تعامل با مدیران استانی، تدابیر لازم را برای حل مشکلات این مجموعه بیاندیشد و در راستای پویایی حوزه فرهنگ و هنر بکوشد و در این راستا از ظرفیت مردمی بهره مند شود.
در پایان این آیین با قدردانی از تلاش‌های عبدالرضا علی پناه سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حکم انتصاب امیرحسین طاهری با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مدیرکل استان، به وی اعطا شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.