کد خبر : 11354
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۶

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان: استارتاپ ها هویت جدیدی در دنیای کسب و کار هستند

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان: استارتاپ ها هویت جدیدی در دنیای کسب و کار هستند
افراد فارغ التحصیل با ایده وارد پارک علم و فناوری می‌شوند و ما فضای آموزشی ،آزمایشگاهی، نمایشگاهی، برگزاری دوره های آموزشی، مربی برای آموزش کسب و کار و سایدگر امکانات را در اختیار آنها گذاشته و این افراد از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.

به گزارش پویشگران گیل:
رئیس پارک علم و فناوری گیلان استارتاپ ها را هویت جدیدی از دنیای کسب و کار دانست و افزود : استارتاپ ها از فناوری و تکنولوژی استفاده کرده و قابلیت مقیاس پذیری دارند و با درصد کمی از افزایش نیرو و سایر سرمایه ها می توانند به سوددهی چند برابری برسند .
علی باستی شامگاه سه شنبه در حاشیه برگزاری رویداد راهکارهای توسعه محصول استارتاپ کافه کارآفرینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : استارتاپ‌ها به هنگام شکست مسیر خود را عوض کرده چرخیده و در سمت و سوی دیگری به راه خود ادامه می دهند.
وی مبحث آموزش در کسب و کارها را بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و افزود : مهمترین مسئله در این رابطه شبکه یابی است ؛ افرادی که دارای کسب و کار هستند با شرکت در این کارگاهها با هم آشنا شده و کارهای جدید و میان رشته ای به وجود می آورند.
رئیس پارک علم و فناوری گیلان در ادامه با اشاره به اینکه آموزش برای افراد دارای کسب یک ضروریت است،گفت : برای تبدیل ایده به کسب و کار تنها ۲۰ درصد مسیر تبدیل ایده به کسب و کار طی می شود و ۸۰ درصد افرادی که وارد کسب و کار میشوند از آنکه می توانند فروش داشته باشند و برای توسعه شرکت بازاریابی کنند بی اطلاع اند.
باستی بزرگترین مشکل شرکت های فناور گیلان با توجه به گرانی زمین و ساخت و ساز، فضای فیزیکی برای استقرار عنوان و تصریح کرد: افراد فارغ التحصیل با ایده وارد پارک علم و فناوری می‌شوند و ما فضای آموزشی ،آزمایشگاهی، نمایشگاهی، برگزاری دوره های آموزشی، مربی برای آموزش کسب و کار و سایدگر امکانات را در اختیار آنها گذاشته و این افراد از معافیت های مالیاتی برخوردار می شوند.
بایستی اظهار داشت : ما این افراد را آموزش داده و به کسب و کارهای جدید کمک می کنیم اما آمارهای جهانی می گویند که ۸۰ درصد کسب و کارهای نوپا شکست می خورند و بخش کمی از آنها شرکت های موفق و بزرگی می شوند و پارک علم و فناوری سعی دارد این شکست ها را به حداقل برساند.
کافه کارآفرینی رویداد راهکارهای توسعه محصول استارتاپ را به منظور بررسی راهکارهای توسعه محصولات استارتاپی به جهت رفع نیازهای تولید را با حضور محمود مرادی از اساتید حوزه مدیریت دانشگاه گیلان برگزار نمود.
در این رویداد مرادی مدیریت انتقال تکنولوژی ، مبانی کارگاه توسعه محصول، بایسته‌های کلی یک فعالیت اقتصادی، شناخت فضای کسب و کار، سهم اقتصاد کلان و نیاز بازار ،زنجیره ارزش شبکه توزیع و نوآوری بازار ، تحقیق و توسعه ،محافظت از نوآوری و سایر موضوعات پیرامونی را برای شرکت کنندگان در این رویداد تبیین کرد.
۷۵ شرکت دانش بنیان در استان گیلان وجود دارد که در حوزه های مختلفی به فعالیت می پردازند، بخشی از این شرکت ها در پارک علم و فناوری و بخش دیگری در نواحی صنعتی و منطقه آزاد انزلی مستقر هستند.همچنین ۳۵۰ هسته ، واحد و شرکت فناور در پارک علم و فناوری استان گیلان مستقر هستند که هزار و ۸۰۰ نفر نیروی تحصیل کرده در آن کار می کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.