کد خبر : 13641
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲

معصومه نیک‌کار

تعیین تکلیف کالاهای اساسی متروکه بنادر گیلان

تعیین تکلیف کالاهای اساسی متروکه بنادر گیلان
از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۴۳ فقره پرونده به ارزش ۳۷۷ میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۱۳۲ هزار ریال در این استان تعیین تکلیف شده‌اند.

به گزارش پویشگران گیل:
مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گیلان گفت: نزدیک به ۱۰۰ درصد کالاهای متروکه اساسی سنواتی شامل ذرت،ارزن و جو از انبارهای بنادر گیلان خارج و در حال حاضر کالای اساسی متروکه در داخل بنادر به روز می‌باشد.
احمدرضا موقری اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۵۴۳ فقره پرونده به ارزش ۳۷۷ میلیارد و ۱۹۴ میلیون و ۱۳۲ هزار ریال در این استان تعیین تکلیف شده‌اند.
وی تصریح کرد: عملکرد مذکور شامل فروش کالا به ارزش ۶۸ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ۵۶۶ هزار و ۹۵۷ ریال در قالب ۱۹۷ فقره پرونده بوده و در بخش استرداد کالاها نیز تکلیف ۴۹ پرونده به ارزش ۷۴ میلیارد و ۷۵۶ میلیون و ۷۸۱ هزار ریال مشخص شده است.
موقری، میزان کالاهای واگذار شده به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) را ۲۰ پرونده به ارزش هشت میلیارد و ۴۷۷ میلیون و ۳۵ هزار ریال اعلام کرد و افزود: ۲۶۲ پرونده هم مربوط به کالاهای منهدم شده به ارزش ۶۸ میلیارد و ۷۱۶ میلیون و ۷۳۷ هزار ریال بوده که این کالاها از چرخه مصرف خارج شد.
وی در مورد عملکرد اعاده کالاهای متروکه نیز گفت :در این بخش ۱۳ فقره پرونده به ارزش ۱۳۹ میلیارد و ۳۷۴ میلیون و ۱۰ هزار ریال و ۲ پرونده اموال غیرمنقول به ارزش ۱۷ میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال نیز تعیین تکلیف شدند.
سازمان اموال تملیکی یکی از شرکت‌های دولتی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی است که از جایگاه حقوقی و استقلال مالی برخوردار است. هدف اصلی از تشکیل این سازمان تمرکز کلیه امور مربوط به جمع آوری، نگهداری، اداره و فروش اموالی که به موجب قانون به تملک، ‌تصرف،تحت توقیف و یا مدیریت دولت در می‌آید، است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.