کد خبر : 24845
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳

بازدید استاندار گیلان‌ از روند ارائه خدمات به منطقه درگیر برف سنگر رشت؛

مسیرها مسدود‌شده به سرعت بازگشایی می‌شود

مسیرها مسدود‌شده به سرعت بازگشایی می‌شود
عباسی:برف‌روبی جاده‌ها با استفاده از همه ظرفیتهای موجود با سرعت بیشتری باید انجام و مسیرهای مسدود شده فوری بازگشایی شده و تردد مردم تسهیل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:
اسدالله عباسی ضمن بازدید از روند ارائه خدمات دهی و برف‌روبی در محدوده بخش های سنگر و کوچصفهان رشت با حضور در جلسه ستاد بحران گیلان که در این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: میزان بارش برف در مناطق جلگه‌ای به خصوص در بخش سنگر رشت  زیاد بوده؛ با این حال باید اینک مراحل برف‌روبی با سرعت بیشتری انجام شود تا مشکل تردد و ترافیک مردم مرتفع شود.
وی افزود: برف نعمت خداوند است وبه میزان بارش آن ذخیره آب افزایش می یابد و از سوی دیگر موجب نابودی آفت در جنگل‌های هیرکانی می‌شود اما نباید این نعمت برای مردم تبدیل به نقمت شود.
نماینده عالی دولت در گیلان در این جلسه ضمن تقسیم کار به بخشداران، فرمانداران و شهرداران تاکید کرد: باید عوامل ایجاد ترافیک بررسی شود تا مساله برطرف شود و در چنینی مواقعی موجب بروز بحران نشود و از سوی دیگر باید راهی برای گروه‌های امدادی ایجاد کرد تا این گروه‌ها برای خدمت‌رسانی به این مناطق در ترافیک نمانند.
استاندار گیلان ادامه داد: در جریان بارش این برف اکثر خودروها فاقد زنجیر چرخ و تجهیزات مناسب بودند که این امر موجب ترافیک و گرفتار شدن خودروها شده بود.
وی عنوان کرد: این در حالی است که در روزهای عادی تا حدی در مسیر امامزاده هاشم به رشت تراکم و ترافیک خودرو وجود دارد که با بارش برف تشدید شد.
وی در ادامه باتاکید بر سرعت بخشیدن برف‌روبی جاده‌ها گفت: همچنین باید مسیر جاده قدیم تعریض شود تا مشکلات ترافیکی این منطقه برطرف گردد ضمن آنکه گروه‌هایی برای برف‌روبی مسیرهای سنگر به سیاهکل، سنگر به کوچصفهان،سنگر به میدان گیل رشت و مسیر سراوان به فومن اعزام شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همچنان احتمال بارش وجود دارد و از سوی دیگر طی دو روز آینده یخبندان خواهیم داشت، باید برف‌روبی در این مسیرها با سرعت بیشتری انجام شود تا عبور و مرور به روال عادی بازگردد و مشکل قطعی برق هم در این مناطق سریع برطرف شود.
استاندار گیلان در ادامه این جلسه دستور داد تا از امکانات و ظرفیت سایر شهرستان‌های همجوار استفاده شود و راه‌های اصلی، فرعی و روستایی گشایش یابد و گزارش کار نیز تا عصر امروز ارائه شود.
عباسی با تاکید بر اولویت حفظ سلامت مردم خاطرنشان کرد: درختانی که در این مسیرها احتمال سقوط‌شان وجود دارد، قطع شوند تا مشکل و خطری برای مردم در این خصوص به وجود نیاید.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.