کد خبر : 24440
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی:

احداث بیمارستان ژنرال نیازمند مطالبه گری‌های ۱۳ نماینده استان است

احداث بیمارستان ژنرال نیازمند مطالبه گری‌های ۱۳ نماینده استان است
دکتر داوود روستایی:یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات شهر رشت بهره گیری از خرد و تفکر جمعی و تشکیل کارگروه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

دکتر داوود روستایی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های رشت و خمام  در نشست با رسانه‌های گروهی استان گیلان در خصوص حضور خود به عنوان کاندیدا در این دوره از انتخابات گفت:در راستای احساس تکلیف در این برهه از زمان و اینکه حضور بنده کمکی جهت نیل به اهداف نظام باشد ، در این دوره از انتخابات از حوزه انتخابیه رشت و خمام کاندید شده‌ام.
وی افزود:به عنوان فردی از جامعه علمی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و از آنجایی که ارتباطم با جوانان نخبه و دانشگاهیان که دید مثبت به جامعه دارند زیاد است،امیدوارم حضورم در این دوره از انتخابات موجب افزایش مشارکت در عرصه انتخابات شود.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:فردی که کاندید در انتخابات می‌‍شود باید قدرت شناسایی مشکلات ، ارایه راهکارها و طرح‌های مناسب جهت رفع مشکلات را داشته باشد زیرا آنچه مهم و حایز اهمیت است ورود موفق و موثر در انتخابات است.
وی گفت: داشتن تفکرات ویژه ،سابقه اجرایی و آگاه بودن نقش مهمی در جایگاه داوطلب انتخابات دارد و در ادامه از آنجایی که انتخاب با مردم است به هوشمندی مردم نیاز داریم تا علاوه بر افزایش مشارکت،فرد یا افراد اصلح به عنوان نماینده مردم وارد صحن مجلس شوند.
وی با بیان اینکه همه کاندیداها مورد تایید نظام هستند،تصریح کرد:انتخاب اصلح مهم است که مردم میبایست در این راستا آگاهی و بصیرت داشته باشند.
دکتر روستایی با اشاره به مشخص بودن مشکلات شهرستان رشت عنوان نمود:امروز مباحث معیشتی گریبانگیر همه افراد جامعه است و اقتصاد و سلامت معیشت مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
وی با بیان اینکه امروز با دو مدل اقتصاد ملی و منطقه ای مواجه هستیم،خاطرنشان کرد: اقتصاد ملی که اتفاقات سیاست خارجی در آن تاثیر گذار است اما در اقتصاد منطقه‌ای می‌بایست سیاست‌هایی که قابل پیگیری هستند،دنبال شوند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد:در استان گیلان باید از ظرفیت‌های موجود در استان جهت رفع مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی استفاده شود.
وی استفاده از ظرفیت کشاورزی استان که طی سال‌های اخیر مورد بی توجهی قرار گرفته را فرصتی برای توسعه اقتصاد استان و رفع مشکل بیکاری عنوان کرد و افزود:ترویج و توسعه گردشگری تاریخی ، گردشگری سلامت،بوم گردی بستری مناسب جهت رفع مشکلات استان است و باید مورد توجه قرار گیرد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گردشگری سلامت سود قابل توجه و محوریت بیشتری دارد،خاطرنشان کرد:گردشگری سلامت می‌تواند به عنوان زیرشاخه ای از معیشت مورد توجه قرار گیرد متاسفانه زیرساخت‌های بخش سلامت در استان مناسب و مطلوب نمی‌باشند و بیمارستان ژنرال استان بعد از سال‌ها پیگیری تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است که خود می‌تواند یکی از مشکلات اساسی استان باشد.
وی با بیان اینکه احداث بیمارستان ژنرال به تنهایی بر عهده ریاست دانشگاه علوم پزشکی نمی‌باشد، تصریح کرد: پیشبرد احداث بیمارستان ژنرال نیازمند حمایت‌ها و مطالبه گری‌های ۱۳ نماینده استان است.
دکتر روستایی گفت:با توجه به ظرفیت خوب و مناسب بخش خصوصی در عرصه سلامت،باید از این بستر برای توسعه توریسم سلامت استفاده شود.
وی سالمندی استان گیلان و کاهش نیروی جوان را از دیگر مشکلات استان عنوان و افزود:مراقبت از سالمندان در حوزه دارویی و توانبخشی مستلزم صرف هزینه‌های معنوی و مادی است و دغدغه سالمندی استان و مراقبت از سالمندان باید در اولویت قرار گیرد‌ تا طی سال‌های آتی با کمبود نیروی جوان برای کار مواجه نشویم.
دکتر روستایی یادآور شد:متاسفانه اکثر مهاجران به استان گیلان افراد بازنشسته و سالمند هستند در حالیکه اگر نیروی جوان کارآمد به استان مهاجرت کنند نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به فعالیت چندین کارخانه داروسازی در رشت و ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی خاطرنشان کرد:استان گیلان استانی سرطان خیز است که بالاترین درصد آمار سرطان در کشور و همچنین جایگاه اول ابتلا به سرطان گوارش را به خود اختصاص داده است.
وی تاکید کرد:با توجه به سرطان خیزی استان گیلان و حجم بالای مصرف داروهای ضدسرطان و همچنین آلودگی ناشی از کارخانجات تولید کننده داروهای بیماران سرطانی در استان ، اما در اختصاص بیشتر داروهای سرطانی به استان گیلان هیچ امتیازی در نظر گرفته نشده است و این مهم باید مطالبه گری شود تا سهم استان از دریافت داروهای سرطانی افزایش یابد.
وی خواستار افزایش بیشتر مراکز غربالگری در استان شد و گفت: نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید در این حوزه مطالبه‌گری و پیگیری تا حصول نتیجه داشته باشند.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یادآور شد:نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در خصوص سلامت و معیشت مردم دغدغه داشته باشند.
وی زباله و پسماند سراوان، آلودگی رودخانه‌های رشت را دغدغه امروز مردم استان عنوان کرد که می‌توانست فرصتی برای توسعه اقتصادی استان و رفع مشکلات معیشتی شود ، وجود رودخانه‌ها ظرفیتی است که می‌تواند رشت را به ونیز در ایران تبدیل کند.
وی رفع مشکلات سراوان را نیازمند ارایه طرح توجیهی دانست و گفت:چرا رفع مشکل سراوان سالیان متمادی به طول انجامیده در حالیکه با بهره‌گیری از طرح‌های نخبگان این مشکل سریعتر می‌توانست رفع شود.
دکتر روستایی استفاده از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان و دانشگاهیان علمی را در راستای رفع آلودگی رودخانه‌های رشت ضروری عنوان و گفت:باید از علم جهت رفع مشکلات بهره گرفت و یکی از راهکارهای برون رفت از مشکلات شهر رشت بهره گیری از خرد و تفکر جمعی و تشکیل کارگروه است.
وی تاکید کرد: استفاده از دیپلماسی علمی، توسعه و تبادل علمی راهکار مناسبی جهت رفع مشکلات است و می‌توان گفت دیپلماسی علمی از مهمترین دیپلماسی‌ها است که می‌تواند دیپلماسی اقتصادی را در برگیرد.
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات محلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:بهره گیری علم و تجربیات حاصل از تبادلات علمی و به دنبال آن صادرات محصولات علمی خود می‌تواند در اقتصاد و معیشت مردم تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گیلان و دسترسی به مارکت اوراسیا و روسیه تصریح کرد:باید از موقعیت جغرافیایی گیلان جهت صادرات به کشور روسیه و در دست گرفتن بازار روسیه استفاده شود‌.
وی در پایان ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران ،حضور در انتخابات را حق مردم و یک تکلیف برای مردم در تعیین سرنوشت خودشان عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم در عرصه انتخابات، افزایش امنیت ملی کشور را به دنبال دارد.
دکتر روستایی گفت:امروز ایران بین دویست کشور دنیا رتبه ۱۶ علمی را به خود اختصاص داده و باید از علم جهت بهبود معیشت مردم استفاده شود.
منبع:پایگاه خبری لیجار
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.