کد خبر : 24172
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷

بنیانگذار حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری:

دعوت همگانی بر حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات لازم است

دعوت همگانی بر حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات لازم است
آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی:معلم و استاد بدون شک در فکر و نگرش دانشجو و دانش‌آموز موثر هستند و باید زینت بخش مکتب اسلام باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

آیت‌الله سیدرضا حسینی مازندرانی بنیانگذار حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع ”چرایی شرکت در انتخابات” در سالن همایش‌های دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی رشت با اشاره به واجب بودن اطاعت از خدا، رسول و اولی‌الامر آن‌ها، گفت: اگر انسان خدا را قبول داشته باشد اما رسول و اولی‌الامر آن و آیات را قبول نداشته باشد، کافر و نجس است.

وی با اشاره به فانی بودن دنیا و حقیقت معاد، افزود:بازگشت همه به سوی خداوند است از این رو باید ضمن ایمان به خدا، عامل به فرامین الهی بود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تعلیم و تعلم در مکتب نظام آموزش به ویژه در کرسی‌ دانشگاه‌ها،گفت: معلم و استاد بدون شک در فکر و نگرش دانشجو و دانش‌آموز موثر هستند و باید زینت بخش مکتب اسلام باشند.

آیت‌الله حسینی مازندرانی با اشاره به رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در انقلاب اسلامی، افزود: ترویج و تبیین معارف الهی، دستاوردهای انقلاب، تشویق به تقویت بنیه حاکمیت اسلامی و دعوت واجدین شرایط به حضور و انتخاب آگاهانه بر همه از جمله اساتید، اعضای هیئت علمی و معلم تراز انقلاب اسلامی فرض و لازم است.

وی بر ضرورت پرهیز از تقلید کورکورانه تأکید کرد و افزود: در مکتب اسلام بر تفکر و تعقل و بر پرهیز از تقلید بدون تأمل تاکید شده است.
مؤسس حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، گسترش گناه در جامعه را موجب قساوت قلب و عدم پذیرش حقیقت دانست و افزود: راه نجات همه از بلایای فردی و اجتماعی استغفار واقعی، اصلاح زبان، خوردن لقمه حلال و ایمان و عمل صالح است.

آیت الله حسینی مازندرانی با بیان اینکه حضور در انتخابات باید برای رضایت خدا باشد، تصریح کرد: همه اعمال انسان باید برای خدا باشد و در غیر اینصورت، شیطان و ایادی آن بر ما مسلط می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه، دلسوز بودن، مردمی بودن، مسلمان بودن، با سواد بودن، انقلابی بودن، پر تلاش بودن، کار شبانه روزی و عدم دلبستگی به غرب و دشمنان اسلام را از جمله شاخص‌های یک نماینده اصلح دانست.

 

منبع:وبدا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.