کد خبر : 23843
تاریخ انتشار : جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور در رشت

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور در رشت
دکتر شوقی:همزمان با ایام الله دهه فجر، بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با حمایت های محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر در رشت افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پویشگران گیل:

رحیم شوقی با تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی به تمام فجرآفرینان و ملت ایران به ویژه مردم شهر رشت گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر، بزرگ ترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با حمایت‌های محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا و اعضای شورای اسلامی شهر در رشت افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد: با فعالیت مرکز مذکور در رشت، فعالیت‌های آموزشی امداد و نجات در فضای معلق(برج عملیاتی صعود و فرود)،اطفاء حریق پمپ بنزین و تانکر سوخت، اطفاء حریق گاز شهری،کارگاه امداد و نجات در فضای محدود، کارگاه آشنایی با مواد شیمیایی خطرناک و کارگاه حمل مصدوم راه اندازی می‌شود.
شهردار رشت، برگزاری کارگاه‌های تخصصی را همواره دغدغه آتش نشانان و دیگر افرادی که در محیط های خطرناک و پر خطر کار می کنند عنوان کرد و افزود:کمبود مکانی مستقل برای مانورهای تخصصی همیشه احساس می شد.
شوقی،بخش قابل توجهی از هزینه های مربوط به احداث بزرگترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش‌نشانی شمال کشور را با استفاده از توان تخصصی آتش نشانان و سازمان آتش نشانی رشت ذکر و گفت: برای راه‌اندازی پروژه مذکور از محوطه و طبقه فوقانی ایستگاه ۱۳ آتش‌نشانی بهره گرفته شده است.
وی با بیان اینکه اگر مرکز مذکور در فضای دیگری خارج از مکان ایستگاه ۱۳ آتش نشانی با مشخصات و مختصات کنونی احداث و به بهره برداری می‌رسید باید اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال صرف می‌شد،تصریح کرد: اکنون بزرگترین مرکز تخصصی آموزش ایمنی و آتش نشانی شمال کشور با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال احداث، تجهیز و راه اندازی شده است.

 

منبع:مدیریت ارتباطات شهرداری رشت

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.